فراخوان سومین جشنواره داستان آفرینش کانون پرورش فکری با عنوان «داستان‌های دیار» و با شعار «تو را ای کهن بوم و بر دوست دارم» منتشر شد.
.
فراخوان سومین جشنواره داستان آفرینش با عنوان «داستان‌های دیار» منتشر شد
به گزارش گویای خبر به نقل از خبرگزاری کتاب ایران، این فراخوان که در روز ۱۶ شهریور و همزمان با زادروز هوشنگ مرادی‌ کرمانی نویسنده نامدار و پیشکسوت ادبیات داستانی نوجوان و با هدف توجه دادن مخاطبان به هویت فردی، ملی و پرورش حس وطن‌دوستی و تعلق خاطر به میهن به مراکز کانون پرورش فکری سراسر کشور ارسال شده است، امسال از اعضای نوجوان و ارشد کارگاه‌های داستان و انجمن‌های نویسندگان نوجوان کانون خواسته است تا با رویکرد ادبیات بومی و اقلیمی به آفرینش جهان داستان در فضا و عناصر فرهنگی، تاریخی و اجتماعی گوشه‌گوشه‌ اقلیم ایران بپردازند.

آشنایی اعضای نوجوان با ژانرها و گونه‌های مختلف ادبیات داستانی و ویژگی‌های جغرافیایی و طبیعی، وقایع تاریخی، آداب و رسوم، باورها و اعتقادات، زبان و گویش و… از دیگر اهداف این جشنواره بیان شده است.

بر اساس این فراخوان، اعضای فعال کارگاه‌های ادبی و انجمن‌های نویسندگان نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور تا ۱۵ آبان ۱۴۰۱ فرصت دارند آثارشان را از طریق واحدهای استانی آفرینش‌های ادبی کانون به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

گفتنی است پوستر سومین جشنواره داستان آفرینش از سوی هنرمند گرافیست؛ آرش بدرطالعی طراحی شده است که با توجه به رویکرد و عنوان امسال این جشنواره، در پوستر آن طرحی از نقشه‌ی ایران دیده می‌شود.

  • منبع خبر : خبرگزاری کتاب ایران