یک شرکت دانش‌بنیان توانسته با بهره‌گیری از دانش فنی نوین، شیرآلات صنعتی در حوزه نفت و گاز را تولید کند.

به گزارش گویای خبر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، علی مقدوری کارشناس بازرگانی شرکت صدرا ماهان پارسیان درباره تولیدات این شرکت دانش بنیان گفت: این شرکت به عنوان یک تولید کننده برتر شیرآلات صنعتی محصولات و تولیداتی را برای طیف وسیعی از کاربردها در صنایع نفت، گاز، پالایشگاه، پتروشیمی، تولید برق و حمل و نقل را طراحی و تولید می‌کند.

وی درباره مزایای تولید شیرآلات صنعتی این شرکت دانش بنیان گفت: این شیرآلات در دماهای بالا و فشار زیاد کاربردی است؛ چرا که آب‌بند آن‌ها کاملا فلز به فلز است و موجب صرفه‌جویی در مصرف گاز و حوزه‌های دیگر می‌شود.

مقدوری ضمن اشاره به این که تا پیش از ساخت این شیرآلات صنعتی، نمونه خارجی آن به کشور وارد می‌شده است گفت: اما در حال حاضر ما تنها سازنده این شیرالات در کشور هستیم. تا پیش از این این محصولات وارداتی بوده اما حالا با تولید آن در کشور از واردات این شیرآلات به کشور و خروج ارز جلوگیری شده است.

به گفته وی تاکنون با ساخت این شیرالات صنعتی درحدود ۱۰ تا ۱۵ میلیون یورو در سال از خروج ارز جلوگیری شده و امید است تا با حمایت بیشترهم در بخش قطعات و هم دربخش تولید شیرهای کامل به خودکفایی برسیم.

وی ضمن اشاره به این که کارخانه تولیدات این شرکت در شهر مشهد مستقر است درباره میزان اشتغال‌زایی شرکت صدرا ماهان پارسیان اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۵۰ تا ۷۰ نفر به صورت مستقیم و به صورت غیر مستقیم نیز ۲۰۰تا ۵۰۰ نفر با این شرکت همکاری دارند.

مدیربازرگانی این شرکت دانش بنیان عنوان کرد: این شرکت در طراحی و ساخت شیرآلات صنعتی در مرزهای دانش جهانی حرکت کرده و نوآوری در ساخت و کیفیت محصولات را همواره سرلوحه خود قرار داده است.

وی ادامه داد: این شرکت دانش بنیان  تولیدکننده محصولاتی از جمله شرکت‌های عضو وندور لیست وزارت نفت، تولید کننده دانش بنیان شیرآلات صنعتی مورد نیاز صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، پالایشگاهی و آب کشور از جمله ،Jacket valve ، Through Conduit Gate، Control Globe، Triple offset Butterfly, Zero leakage plug valve, Rising Stem Ball Valve  است.

این فعال فناور بیان کرد: ساخت قطعات یدکی کلیه شیرآلات صنعتی در حال بهره‌برداری در کشور و انجام تعمیرات اساسی بر روی شیرآلات موجود در انبارهای کارفرمایان، از دیگر تخصص‌های دانشی و اجرایی این شرکت در حوزه خدمات‌رسانی به مشتریان است. استفاده از نرم افزارهای دقیق مهندسی برای محاسبات فنی، مدل‌سازی سه بعدی  و شبیه‌سازی رفتار سیالات بر اساس استانداردهای روز ملی و بین‌المللی، در ورودی و خروجی شیرآلات از دیگر خدمات فنی و توانایی‌های این شرکت است.

مقدوری درخصوص ارائه خدمات در حوزه صنعت نفت و گاز اظهار کرد: این شرکت با استفاده از دانش فنی و بهره‌مندی از سیستم‌های مدیریت روز جهانی (IMS)، مشتری‌مداری و تحقیق و پژوهش طی سال‌های متمادی در صنعت نفت و گاز به مشتریان خدمات ارایه کند.

وی همچنین خاطر نشان کرد: این شرکت دانش بنیان علاوه بر ساخت و تولید شیرآلات صنعتی، اقدام به  برگزاری دوره‌های آموزشی آشنایی با طراحی و ساخت انواع شیرآلات صنعتی و همکاری با مراکز علمی و پژوهشی و دانشگاهی، ارائه خدمات به کارفرمایان حوزه های نفت، گاز، پتروشیمی و پالایشگاهی در زمینه تعمیر انواع شیرآلات، انجام تعمیرات برخط در خطوط و تاسیسات در حال بهره‌برداری توسط تیم‌های مهندسی و عملیاتی نیز کرده است.

  • منبع خبر : معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری