در همه ادیان و مکاتب خدمت به مردم یک ارزش محسوب میشود و در علم مدیریت جدید رضایت مشتری به عنوان نقطه آرمانی و هدف هر کسب و کار تعریف شده است.
به گزارش گویای خبر به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون، محمد شیخ حسینی در کارگاه آموزشی کارشناسان فناوری بانک با بیان این مطلب گفت: در مباحث دینی تاکید زیادی بر خدمت به خلق شده که در مباحث نوین مدیریت و کسب و کار و بازاریابی به رضایت مشتری تعبیر شده است.
مدیر عامل بانک توسعه تعاون اعلام کرد: بانکداری ایران در حال گذار از دوره نیمه سنتی و الکترونیک به دوره دیجیتال است.
وی بیان کرد: کارشناسان فناوری بیشترین بهرهوری را دارند و کارایی و اثر بخشی این عده از همکاران بر کسی پوشیده نیست.
شیخ حسینی گفت: همکاران فناوری در استانها با کمترین نیروی انسانی بیشترین خروجی را برای سازمان دارند.
وی افزود به واسطه توان کارشناسی و فنی همکاران فنی نیاز است که تدابیر خاصی در حوزه مدیریت برای این عده دیده شود.
به گفته شیخ حسینی، «انگیزه» نقطه کانونی در ارتقای فردی و سازمانی و فراتر از مسایل مادی محسوب میشود. انگیزه؛ شامل ایجاد جذابیت در شغل، رفتار انسانی مدیران نسبت به زیردستان، تفویض اختیار، مشاهده نتایج فعالیتهای فردی و سازمانی، و رضایت از جایگاه شغلی، و توجه به فرهنگ سازمانی است.
وی بیان کرد: نوع بینش و نگاهی که به زندگی و دنیا داریم میتواند به زندگی شخصی و حرفهای ما معنا ببخشد.
مدیرعامل بانک توسعه تعاون ادامه داد: شادی و لذت دو مفهومی هستند که در دنیای جدید بسیار استفاده میشود و بیشتر بر بعد جسمی که همان لذت است تاکید میشود،اما ما به عنوان انسان مسلمان ایرانی شادی را در زندگی اخلاقی دنبال میکنیم. مراد از اخلاق نیز همان اصل طلایی است که «هر آنچه برای خود نمیپسندی برای دیگران نیز مپسند و هر آنچه برای خود میپسندی برای دیگران نیز بپسند.»
این مقام ارشد بانکی اعلام کرد: خدمت به مردم به عنوان هدف نهایی بانک توسعه تعاون به بهترین شکل در واحد فناوری میتواند اجرایی شود چرا که میتوان رضایت مشتری را با ارایه خدمات با کیفیت و با سرعت عملیاتی کرد.
وی گفت: برای اثر بخشی بیشتر نیاز است که همکاران فناوری خود را به مباحث مالی و بانکی کسب و کار نیز مجهز کنند.
شیخ حسینی در بخش دیگری از سخنان خود به سند چشم انداز بانک توسعه تعاون اشاره کرد و گفت: اهدافی که دراین سند آمده با استناد به نظر خبرگان تعاون و اقتصاد «هوشمندانه» تعیین شده است و ما باور داریم که در سال ۱۴۰۴ باید بانک اول در ارایه خدمات دیجیتال به تعاونیها و بنگاههای کوچک و متوسط باشیم.
وی تصریح کرد: تحول گرایی و توجه به تغییرات درونی بانک متناسب با تغییرات محیطی و رشد تکنولوژی باعث میشود که در صحنه رقابت حذف نشویم.
همفکری همکاران فناوری
شهرام بخشا، معاون مدیرعامل در امور معاونت برنامهریزی و فناوری اطلاعات نیز در این جلسه گفت: با توجه به تغییرات انجام شده در حوزه زیرساختهای فناوری نیاز است که نشستهای حضوری برای دستیابی به یک افق مشترک برگزار شود.
وی افزود: همکاران واحد فناوری نقش مهمی در عملیاتی شدن سامانه تی تی پلاس دارند و در روزهای آینده سفته و برات الکترونیک در سطح شعب بانک توسعه تعاون عملیاتی میشود.
جایگاه مهم واحد فناوری
کریم میرزاخانی،معاون مدیرعامل در امور استانها و بازاریابی نیز در این نشست اعلام کرد: کارشناسان فناوری بانک با توجه به جایگاه و نقشی که دارند باید برنامه خود را برای تداوم کسب و کار مشخص کنند.
وی با بیان اینکه توانایی راهبردی و تاکتیکی سازمان برای برنامهریزی و ارایه واکنش مناسب به موانع و حوادث میتواند به تداوم کسب و کار کمک کند گفت :مدیریت تداوم کسب و کار مکمل مدیریت ریسک است.
وی مولفه های برنامه تداوم کسب و کار را انعطاف پذیری،بازیابی و احتیاط معرفی کرد و گفت:همکاران واحد فناوری به عنوان مکمل مدیران شعب استانها میتوانند نقش موثر و مهمی داشته باشند.
میرزاخانی بیان کرد: در دوره مدیریت جدید در بانک توسعه تعاون موضوعات راهبردی و اساسی همچون سند تحول راهبردی، طرح پرورش مدیران آینده و تکریم همکاران در اولویتها قرار گرفته اند.
وی اعلام کرد: سه هدف راهبردی توسعه زیست بوم فناوری، کارآمدی و نوآوری در ارایه خدمات و محصولات به عنوان ضرورت مطرح شده اند.
صیاد رحمان پور، مدیر امور استانها و شعب نیز در این نشست اعلام کرد: به مدیران استانها تاکید شده است که در جلسات،همکاران حوزه فناوری حضور داشته باشند.
وی افزود: در بازاریابی شعب نیز همکاران واحد فناوری برای تشریح خدمات دیجیتال و فناورانه بانک باید حضور پیدا کنند.
- منبع خبر : روابط عمومی بانک توسعه تعاون
Saturday, 18 May , 2024