سامانه تسهیلات «آسان» بانک کشاورزی روز چهارشنبه ۲۰ دی‌ماه در نهمین نمایشگاه تراکنش ایران در سالن غدیر مرکز آفرینش‌های فکری کودکان و نوجوانان معرفی و رونمایی شد.

به گزارش گویای خبر، این مراسم که با حضور مدیران بانک کشاورزی و اصحاب رسانه برگزار شد، قابلیت‌های سامانه تسهیلات «آسان» معرفی شد.

در معرفی سامانه تسهیلات آسان بانک کشاورزی asan.bki.ir عنوان شد که این سامانه یک بستر اینترنتی در محیط وب است که توسط بانک کشاورزی در راستای ارایه تسهیلات غیرحضوری به مشتریان ارایه شده است. استفاده از این سامانه موجب شده است تا افراد بدون صرف زمان جهت مراجعه به شعب بانک کشاورزی فرآیند برخورداری از وام مرتبط را طی نمایند.

در این مراسم ویژگی‌ها و قابلیت‌های نسخه فعلی «آسان» شامل موارد زیر عنوان شد:

۱- بررسی ارتباط مالی با مشتری بانک (محاسبه میانگین حساب، میزان سودآوری و همچنین بررسی مجوز توسط سامانه برای ارایه پیشنهاد جهت دریافت تسهیلات)

۲- معرفی ضامن توسط مشتری و بررسی و اعتبارسنجی توسط سامانه

۳- مدیریت اسناد (چنان‌چه پس از بارگذاری مدارک هویتی، تاییدیه توسط یک شعبه صورت بگیرد، قابلیت استفاده از آن تا زمان انقضا در تمامی شعب وجود دارد.)

۴- مکاتبه با شعبه

۵- یکپارچگی با سامانه آسان

از اهداف آینده سامانه تسهیلات «آسان» به امضای دیجیتال، بازنگری در مدارک بارگذاری شده توسط کاربر و پرداخت خودکار تسهیلات توسط سیستم اشاره شد. 

قابل ذکر است در این مراسم از چک دیجیتال، سفته الکترونیکی و سامانه وثیقه الکترونیکی نیز معرفی و رونمایی شد.

گفتنی است، نهمین نمایشگاه تراکنش ایران از ۱۸ لغایت ۲۰ دی‌ماه در سالن حجاب برگزار شد.

  • نویسنده : حمیدرضا سلیمانی میگونی