دوره‌های بین‌المللی آموزشی و مشاوره‌ مدیریت سازمان مدیریت صنعتی در نشستی با حضور مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی، سفیران کشورهای قاره آفریقا و رییس اداره سوم آفریقای وزارت امور خارجه تبیین و معرفی شد.

به گزارش گویای خبر به نقل از روابط عمومی ایدرو، این رویداد به دنبال برگزاری اولین همایش بین‌المللی همکاری‌های اقتصادی تجاری و علمی ایران و کشورهای غرب آفریقا در اسفندماه گذشته، به منظور تبیین نحوه همکاری‌های آموزشی و مشاوره‌ای سازمان مدیریت صنعتی با کشورهای آفریقایی برگزار شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی در این نشست با اشاره به تجربه و سابقه ۶۰ ساله این سازمان در حوزه مشاوره، آموزش و تحقیق گفت: در کنار دوره‌های آموزشی، مهمترین جایگاه سازمان مدیریت صنعتی که هدف تاسیس آن هم بوده است، ارایه خدمات مشاوره‌ای به شرکت‌ها، بنگاه‌های اقتصادی و کسب و کارهایی است که نیازمند توسعه، تحول و تغییر رویکردهای سنتی مدیریت متناسب با اقتضائات دنیای امروز هستند.

 مصطفی مومنی با بیان این نکته که سازمان مدیریت صنعتی یک مجموعه علمی و تجربی است، تاکید کرد سازمان مدیریت صنعتی مسائل و معضلات کسب و کارها و بنگاه‌های اقتصادی را با کمک و همیاری مرتفع می‌کند و ابراز امیدواری کرد این سازمان در آینده نزدیک با مجموعه‌های علمی و اقتصادی کشورهای آفریقایی برای رفع نیازهای مشاوره‌ مدیریت و آموزشی آنها همکاری و تعامل داشته باشد.

در ادامه این همایش، علی اکبر رضایی رئیس اداره سوم آفریقای وزارت امور خارجه با بیان این نکته که بهره‌مندی کشورهای آفریقایی از ظرفیت‌های بین‌المللی مشاوره‌ای و آموزشی سازمان مدیریت صنعتی در راستای سیاست‌های دولت سیزدهم است، اظهار داشت: از ارایه توانمندی‌های آموزشی و مشاوره‌ای سازمان مدیریت صنعتی به بنگاه‌های اقتصادی کشورهای آفریقایی و همکاری این سازمان با نهادهای متناظر آفریقایی حمایت می‌کنیم و امیدواریم سازمان مدیریت صنعتی در کمیسیون‌های مشترک با کشورهای آفریقایی در حوزه علمی و دانش فنی حضور مستمر داشته باشد.

سفرای کشورهای آفریقایی حاضر در این همایش نیز با استقبال از معرفی خدمات آموزشی و مشاوره‌ای بین‌المللی سازمان مدیریت صنعتی، پیگیری توافق‌های جاری و برقراری همکاری‌های بیشتر علمی و آموزشی با این سازمان را خواستار شدند.

این رویداد با حضور سفرا، کارداران اقتصادی و دیپلمات‌های کشورهای غنا، سیرالئون، گینه، آفریقای جنوبی، مالی، ساحل عاج، اوگاندا، زیمباوه و موریتانی و مدیران ارشد سازمان مدیریت صنعتی و مدیران ارشد وزارت امور خارجه در حوزه آفریقا در محل ساختمان مرکزی سازمان مدیریت صنعتی برگزار شد .

  • منبع خبر : روابط عمومی ایدرو