معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور بر عزم دولت برای ارتقای سلامت دانش‌آموزان تاکید کرد و گفت منابع لازم برای توزیع شیر در مدارس کشور پیش‌بینی شده است.

 گویای خبر – به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، نشست هماهنگی اجرای طرح توزیع شیر در مدارس به ریاست محسن کوشش‌تبار و با حضور معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش، معاون امور فرهنگی و اجتماعی معاون حوزه معاون اول ریاست جمهوری، مدیرکل بازرسی وزارت جهاد کشاورزی و معاونین هماهنگی امور اقتصادی استانداری‌ها، مدیران کل آموزش و پرورش و جهاد کشاورزی استان‌ها تشکیل شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی وزارت کشور در این نشست با تاکید بر عزم دولت سیزدهم برای ارتقای سلامت دانش آموزان به عنوان آینده‌سازان کشور و لزوم توجه به سلامت در امر تعلیم و تربیت، خواستار هماهنگی و نظارت‌های بین دستگاهی شد.

کوشش‌تبار یادآور شد با اعلام معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش، منابع لازم برای طرح توزیع مستمر شیر در مدارس کشور به طور کامل پیش بینی و تامین شده است.

در این نشست، ابهامات فرآیند اجرایی طرح از جمله نحوه همکاری شرکت‌های تولیدی مشارکت کننده در طرح، جامعه هدف طرح، نحوه تامین اعتبار، مجوزها و الزامات بهداشتی و استاندارد مورد نیاز شرکت‌های تولید کننده و دوره توزیع شیر در هفته مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

همچنین با بررسی نحوه نظارت بهداشتی بر شیرهای توزیعی، قیمت شیر و نوع بسته‌بندی و زمان تخصیص اعتبار مورد نیاز، مقرر شد تا زمان اجرای کامل طرح به صورت منظم و پیوسته جلسات مذکور تکرار تا ملاحظات و نظارت‌های مورد نظر اتخاذ شود.

  • منبع خبر : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور