مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز اروندان با اشاره به نقش پژوهش در توسعه همه جانبه پایدار، اظهار کرد: بدون تردید پژوهش نیروی محرک توسعه در تمامی حوزه‌هاست و به جرات می‌توان گفت در هر صنعتی حرکت به سمت خودکفایی جز با تلاش در راه پژوهش و فناوری حاصل نمی‌شود.

به گزارش گویای خبر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت ملی نفت ایران، عبدالله عذاری اهوازی ضمن تبریک فرا رسیدن هفته پژوهش و فناوری اظهار کرد: پژوهش، فناوری و نوآوری تلاشی نظامند در جهت گسترش مرزهای علم و دانش و تضمین کننده تولید ثروت و اقتدار ملی است.

وی تصریح کرد: شرکت نفت وگاز اروندان در راستای تحقق اهداف پژوهشی توانسته با بکارگیری تمامی ظرفیت‌های داخلی خودکفایی و شکوفایی نفت و گاز و با در نظر گرفتن تمامی اجزای زیست بوم فناوری و نوآوری در جهت تحقق شعارهای سالیان گذشته و همسو با سیاست‌های کلان کشور و صنعت نفت گام بردارد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان ادامه داد: این شرکت هم اکنون انجام پروژه‌های پژوهشی کاربردی، پایلوت‌های فناورانه، بومی‌سازی و ساخت داخل تجهیزات مرتبط با فعالیت‌های تخصصی را سرلوحه کار خود قرار داده و در این راستا با تعریف و راه‌اندازی «کارگروه‌های تولید بار اول و ساخت داخل» و «کارگروه افزایش تولید دانش‌ بنیان» به بررسی و شناخت نیازهای راهبردی خود و رصد فناوری‌های متناسب در حوزه وظایف خویش پرداخته است.

عذاری اهوازی ضمن گرامیداشت هفته پژوهش و یاد و نام همه دانشمندان شهید این حوزه، از تلاش همه همکاران قدردانی کرد و سلامتی، سعادت و سربلندی یکایک دلسوزان و خدمتگزاران به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را از خداوند متعال خواستار شد.

  • منبع خبر :  پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت ملی نفت ایران