بانک ملی ایران در مسیر پیشرفت

جلسه بررسی عملکرد بانک ملی ایران با حضور معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی، مدیر کل دفتر امور بانکی و بیمه، ابوالفضل نجارزاده مدیرعامل بانک ملی ایران و دیگر مدیران ارشد بانک برگزار و بر توسعه خدمات غیر حضوری و دیجیتال، ارایه انواع خدمات بانکی، مولد سازی دارایی‌ها و خروج از بنگاه داری، تقویت بنیه مالی بانک و حرکت در مسیر بانک‌داری مدرن تاکید شد.

به گزارش گویای خبر به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، در این جلسه دکتر محمد جواد شریف زاده معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد و دارایی در خصوص وضعیت عملکردی بانک گفت: با توجه به برند ملی بانک ملی ایران و در راستای ارایه خدمات بهتر به هموطنان و به منظور اصلاح ساختار ترازنامه‌ای و بهبود نسبت کفایت سرمایه، لازم است تا بانک ملی ایران اقداماتی را در خصوص تسریع در واگذاری اموال مازاد عملیاتی کند، همچنین با توجه به مصوبه مولد سازی دارایی‌ها فروش اموال غیر منقول و تسریع در تامین منابع لازم برای افزایش سرمایه بانک و اقدامات لازم به منظور تقویت بنیه مالی بانک اجرایی شود.

بر همین اساس دکتر ابوالفضل نجار زاده مدیرعامل بانک ملی ایران در تشریح اقدامات صورت گرفته در بانک، برنامه‌های پیشرو و استراتژی‌های توسعه‌ای بانک ملی ایران گفت: در سال جاری اقدامات قابل توجهی در بانک ملی ایران انجام شده است و در تلاشیم در راستای اصلاح شاخص‌های بانک برنامه افزایش سرمایه بانک ملی ایران را با حمایت دولت پیگیری کنیم و در این خصوص مصوبه‌هایی نیز اخذ شده است.

همچنین به منظور ارایه خدمات بهتر به مشتریان موضوع ارایه تسهیلات به صورت غیر حضوری را آغاز کردیم و با استفاده از ظرفیت و توانمندی‌هایی که در حوزه فناوری اطلاعات داشتیم این طرح را تحت عنوان طرح مهربانی کلید زدیم که از افتتاح حساب تا دریافت تسهیلات و پرداخت اقساط به صورت کاملا غیر حضوری اجرایی می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود به انتقال موسسه نور به بانک ملی ایران اشاره کرد و گفت: موضوع انتقال موسسه اعتباری نور یکی از اقدامات موفق بانک بوده است که توانست بدون ایجاد مشکل و چالش برای مشتریان این موسسه و نظام بانکی کشور با کمک نهاد ناظر این پروژه را اجرایی کند.

دکتر نجارزاده در خصوص تسریع واگذاری‌ها در بانک ملی ایران نیز گفت: عزم بانک بر خروج از بنگاه داری و مولد سازی دارایی‌ها جدی است.

در حال حاضر چند شرکت بزرگ که بانک سهامدار آن است در صف واگذاری قرار دارند، اقدامات لازم در این خصوص انجام شده و به زودی شاهد عرضه این شرکت‌ها با شرایط مناسب خواهیم بود.

مدیرعامل بانک ملی ایران در ادامه سخنان خود گفت: در سه ماهه پایانی سال 1402 شاهد اتفاقات خوبی در بانک خواهیم بود و تمام تلاش تیم مدیریتی بانک ، اعتلا و رشد برند بانک ملی ایران و ارایه خدمات شایسته به مشتریان بانک خواهد بود.

دکتر نجارزاده در خصوص ارایه تسهیلات تکلیفی گفت: بانک ملی ایران مکلف به پرداخت 55 همت تسهیلات تکلیفی بود که تا پایان آبان ماه 75 درصد از این تسهیلات بالغ بر 45 همت پرداخت شده است و تا پایان سال مابقی آن نیز به متقاضیان پرداخت خواهد شد.

ابوالفضل نجارزاده در خصوص توسعه خدمات غیر حضوری در بانک نیز ضمن اشاره به اقدامات خوب این بانک در این حوزه گفت: برنامه ریزی در بانک ملی ایران عمدتا یک یا دو ساله بوده است اما در اقدامی که اجرایی شده تدوین برنامه 5 ساله از سال 1403 تا 1408 در دستور کار ماست و در این برنامه تمرکز اصلی ما بر تحول دیجیتال خواهدبود، اولین اولویت در بانک ملی ایران حول محور فناوری بانک خواهدبود و تمام ارکان بانک تابع سیاست‌های فناوری بانک است.

بانک ملی ایران دوران گذار خود را آغاز کرده است و با طرح تحول دیجیتال شاهد ارایه خدمات روزآمد و غیر حضوری خواهیم بود.

وی در ادامه گفت: مدل جدیدی از خدمات دهی به مشتریان را در سال آتی شاهد خواهیم بود و این خدمات بر مبنای دسترسی آسان به انواع خدمات بانکی به صورت غیر حضوری خواهد بود.

رشد منابع بانک ملی ایران 

در ادامه این همایش امیر مسعود رزازان عضو هیات مدیره بانک ملی ایران در تشریح عملکرد مالی 8 ماهه بانک گفت: از اقدامات مهمی که در بانک ملی ایران اجرایی شد، رشد 12.3 درصدی منابع بانک است و موفق شدیم در بخش جذب سپرده‌ها به نسبت سال قبل بهتر عمل کنیم.

در حوزه عملیاتی نیز بانک ملی ایران موفق شد تا رشد 74.28 درصدی را در بخش درآمدهای عملیاتی به ثبت برساند همچنین در بخش درآمد کارمزدی و سود ناشی از سرمایه گذار همچنین بخش خرید و فروش ارز نیز در سال 1402 شاهد عملکرد بهتری نسبت به سال گذشته بودیم.

ارایه خدمات دیجیتال در بانک ملی ایران

محمد نجف زاده معاون برنامه ریزی و تحول بانک ملی ایران نیز در تشریح برنامه‌های حوزه دیجیتال بانک گفت: در این طرح در خصوص ارایه خدمات به مشتریان بازنگری شده است تا شاهد روان سازی خدمات به مشتریان باشیم در خصوص واگذاری چک، صدور دسته چک‌ها، واریز وجوه چک‌ها، صدور غیر متمرکز دسته چک و تحویل به آدرس مشتریان، صدور غیر حضوری کارت‌های بانکی ، چابک سازی ساختار سازمانی به منظور تسهیل در ارایه خدمات و ارایه تسهیلات بانکی به صورت کاملا غیر حضوری ، ارایه خدمات جدید ارزی، پرداخت‌های اینترنتی ارز، چک و سفته دیجیتال و …جز برنامه‌هایی است که بانک با جدیت دنبال می‌کند.

همچنین در دو بخش ارایه خدمات به اتباع غیر ایرانی بر اساس مصوبه ای که از دولت اخذ شده است و امکان ارایه 24 خدمت را خواهیم داشت همچنین ارایه خدمات در خصوص طرح کارت هوشمند جایگاه‌های سوخت نیز این بانک برنامه‌هایی دارد.

نجف زاده در ادامه سخنان خود افزود: در حوزه نهضت ملی مسکن نیز بانک ملی ایران مکلف به ارایه خدمات به 197 هزار متقاضی بود که تاکنون 55 هزار قرارداد در این بخش منعقد شده و تا پایان سال عملکرد بانک به 120 هزار واحد خواهد رسید.

مهربانی بانک ملی ایران

محمدنور آزادی دبیر طرح مهربانی نیز با اشاره به این طرح گفت: در حال حاضر 593 هزار حساب به منظور استفاده از تسهیلات این طرح افتتاح شده است و مشتریان پس از تکمیل مدارک حداکثر ظرف مدت 4 ساعت موفق به دریافت تسهیلات به صورت غیر حضوری خواهند بود.

استفاده از ظرفیت بازار سرمایه 

حسن کیایی مدیر کل دفتر امور بانکی و بیمه وزارت اقتصاد در پایان جلسه گفت: یکی از خطوط درآمدی برای بانک می‌تواند توجه ویژه به حوزه بانک‌داری شرکتی باشد، همچنین استفاده از ظرفیت‌های بازار سرمایه در بخش تامین مالی و انتشار اوراق به جهت کسب سهم بازار در این بخش نیز باید مورد توجه بانک قرار داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا