پرتفوی به رنگ زندگی بیمه پاسارگاد در بهار ۱۴۰۳
بیمه پاسارگاد با انتشار گزارشی مطلوب از عملکرد آخرین ماه فصل بهار در سال جاری، به استقبال تابستان رفت.
گویای خبر – به گزارش روابط عمومی بیمه پاسارگاد به نقل از باشگاه بیمهگران، بیمه پاسارگاد با انتشار گزارشی مطلوب از عملکرد آخرین ماه فصل بهار، به استقبال تابستان رفت. این شرکت که بیشتر در زمینه صدور بیمهنامههای زندگی فعال است، توانست با تولید یک هزارو ۶۸۸ میلیارد تومان حقبیمه در خردادماه سالجاری، جمع درآمد خود از این محل را به ۴ هزارو ۴۴۴ میلیارد تومان در ۳ ماهه اخیر رسانده و به این ترتیب نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک هزار و ۳۱۲میلیارد تومان حق بیمه بیشتر عاید شرکت کند.
پرتفوی «بپاس» بر محور زندگی
فاصله معنادار میان حقبیمه تولیدی و خسارت پرداختی در گزارش منتهی به ۳۱ خردادماه، به شرط نداشتن خسارت پرداختی معوق را میتوان از نقاط قوت مدیریت کنترل ریسک به عنوان یکی از مهمترین شاخصهای عملکردی برشمرد. باقی ماندن ۳ هزار و ۱۸۲ میلیارد تومان حق بیمه تولیدی پس از کسر خسارت در حساب شرکت، سندی بر این مهم است.
از سوی دیگر تلاش برای چرخاندن فرمان درآمدزایی به سمت مسیر بیمه زندگی به عنوان بازار بکر و بالقوه در کنار مدیریت ریسک، شرکت را در موقعیت پایدارتری قرار خواهد داد.
چرا که رشتههای بیمه درمان و ثالث اجباری هرچند به عنوان دو محل اصلی تولید حقبیمه به ترتیب ۲۴ درصد و ۱۳ درصد از کل پرتفوی سهم دارند ولیکن در مقابل با ۲۶ درصد و ۱۹ درصد سهم در دایره خسارت پرداختی نیز پیشتاز بودهاند. در حالی که بیمه زندگی اندوختهدار به عنوان صدرنشین حقبیمه تولیدی با ۳۵ درصد سهم از پرتفوی ۳۱ درصد سهم در خسارت پرداختی داشته است.
توازن «بپاس»
بیمه پاسارگاد با ۷۵ هزار میلیارد ریال سرمایه ثبت شده، در صورتهای مالی یکساله منتهی به سال مالی ۱۴۰۲ هرچند دستاوردهای خوبی چون رشد ۵۳ درصدی درآمد حقبیمه، سود خالص ۲۵ هزار و ۳۳۰ میلیارد ریالی و سود انباشته ۷ هزار و ۹۶۳میلیارد ریالی برای سهامداران به ارمغان آورده ولیکن در بخش هزینهها به خصوص هزینههای اداری با ۶۲ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه عملکرد مطلوبی نداشته است.
در فصلی دیگر، بر اساس اطلاعات سالنامه آماری بیمه مرکزی در سال ۱۴۰۱، «بپاس» جایگاه چهارم حقبیمه تولیدی و سهم بازار بالغ بر ۵.۵ درصد را از آن خود کرده است. همچنین اطلاعات اولیه بیمه مرکزی حکایت از سهم ۵ درصدی بیمه پاسارگاد از بازار دارد.
حال این شرکت براساس برنامههای پیش رو رشد۴۰ درصدی فروش در سال مالی ۱۴۰۳ را در دستور کار گذاشته و مستعد است دایره حضور خود در بازار صنعت بیمه را گسترش دهد.