کمترین «نسبت شکایات وارد به کل شکایات» به بیمه پاسارگاد رسید
بررسی آمار شکایات بیمهگذاران از بیمه گران نشان میدهد که در فروردینماه سال جاری، کمترین میزان شکایات وارد به کل شکایات رسیدگی شده متعلق به شرکت بیمه پاسارگاد بوده است.
گویای خبر – به گزارش روابط عمومی بیمه پاسارگاد به نقل از پایگاه خبری خرد و کلان، بیمه مرکزی در یک فرایند مستمر، شکایات بیمهگذارن از شرکتهای بیمه را به صورت برخط دریافت و به آنها رسیدگی میکند. بیشتر این شکایات در رشتههای شخص ثالث و درمان است.
اطلاعات نخستین ماه امسال از آن حکایت دارد که ۱۳۱۷ شکایت از سوی بیمهگذاران به نهاد ناظر صنعت بیمه رسیده، اما تا زمان انتشار گزارش، به ۱۰۷ شکایت رسیدگی شده و بقیه شکایات در حال رسیدگی بوده است.
از این میان، ۵۲۵ شکایت وارد تشخیص داده شده و شرکت بیمه به پرداخت مابه التفاوت خسارت محکوم شده است. به عبارت دیگر حدود نیمی از شکایات رسیده به بیمه مرکزی علیه بیمهگران، درست تشخیص داده شده است.
با این حال با پالایش جدول منتشر شده از سوی بیمه مرکزی و حذف شرکتهایی که سهم بازار ناچیزی دارند، مشخص می شود که شرکت بیمه پاسارگاد با سهم بازار حدود ۴٫۵ درصد، کمترین میزان نسبت شکایات وارد به کل شکایات رسیدگی شده را از آن خود کرده است.
این نسبت در شرکت بیمه پاسارگاد تنها ۱۵ درصد بوده است ،به طوری که از ۱۹ شکایت رسیدگی شده، فقط ۳ شکایت وارد بوده و ۱۶ شکایت دیگر ناوارد بوده اند.
شرکتهای بیمه عموما امکان شکایت نسبت به نحوه رسیدگی و یا پرداخت خسارت را خودشان برای مشتریان ایجاد کردهاند، اما در مواردی، مشتری به دلیل نارضایتی از نتیجه، شکایت خود را به نهاد بالادستی ارجاع میدهد.
بیمهگذاران و مراجعهکنندگان شرکت بیمه پاسارگاد نیز میتوانند علاوه بر مراجعه به پایگاه اطلاعرسانی این شرکت، «پیشنهادات، انتقادات و شکایات» خود را از طریق کد دستوری #۸۲۴۸۹*۶۶۵۵* اعلام کنند.