تشریح کلیات استراتژی ۱۰ گانه تحولآفرین تاپیکو
مدیرعامل تاپیکو کلیات استراتژی ۱۰ گانه تحولآفرین جدید این هلدینگ در چارچوب سند استراتژی شستا را تشریح کرد.
به گزارش گویای خبر به نقل از شستا رسانه، روحاله شهیدیپور، مدیرعامل هلدینگ سرمایهگذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین (تاپیکو) در نشست مدیران روابط عمومی شرکتهای تابعه که با حضور مدیران ارشد هلدینگ در ساختمان مرکزی این شرکت برگزار شد، ضمن تشریح کلیات استراتژی 10 گانه جدید تاپیکو در مسیر رشد و توسعه این هلدینگ، گفت: معاونت برنامهریزی و سرمایهگذاری تاپیکو در چارچوب سند استراتژی شستا که اخیرا ابلاغ شده، موظف به تدوین استراتژی جدید این هلدینگ شده است.
وی توضیح داد: در دورانی که در معاونت برنامهریزی راهبردی و سرمایهگذاری شستا حضور داشتم، سند استراتژی شرکت سرمایهگذاری تآمین اجتماعی تهیه و تدوین شد ولی این سند اخیرا به هلدینگهای زیرمجموعه از جمله تاپیکو ابلاغ شده است.
ساماندهی انتصابات مدیریتی
مدیرعامل تاپیکو با بیان این که نخستین محور استراتژی جدید تاپیکو را موضوع خیلی مهم «تکمیل هیاتمدیره شرکتهای تابعه و ساماندهی انتصابات مدیریتی» عنوان و تصریح کرد: فاز اول انتصابات بعد از استقرار تیم جدید مدیریتی با تمرکز بر تخصصگرایی و شایسته سالاری به اتمام رسید.
شهیدیپور با اشاره به تمرکز بر درآمدزایی و سودآوری شرکتهای تابعه به عنوان محور دوم استرتژی جدید تاپیکو، تصریح کرد: سود خالص مهمترین شاخص برای ارزیابی عملکرد شرکتها محسوب میشود. بر همین اساس، برای عملکرد دقیق و بهتر تمام مدیران شرکتهای تابعه یک توافق نامه عملکردی تهیه شده که بر اساس آن، مدیران ارشد موظف به اولویتدهی و حرکت به سمت افزایش درآمد و سوددهی شرکتهای گروه میشوند.
ارتقای صادرات و بینالمللیسازی
وی محور سوم استراتژی جدید تاپیکو را ارتقای صادرات و بینالمللیسازی شرکتهای تابعه اعلام کرد و گفت: در شرایط خاص کشور، ایجاد هر یک دلار درآمد ارزی علاوه بر به حرکت درآوردن چرخه تولید و تامین ارز واردات، به اقتصاد کشور نیز کمک خواهد کرد.
مدیرعامل تاپیکو با بیان این که نوآوری و توسعه محصول جدید محور چهارم استراتژی جدید این هلدینگ خواهد بود، اظهار داشت: شرکتهای تابعه باید برنامه و اقدام مشخص برای این موضوع خیلی مهم داشته باشند.
شهیدیپور محور پنجم استراتژی جدید تاپیکو را «تکمیل پروژههای توسعهای» اعلام کرد و گفت: در بین 20 پروژه اولویتدار شستا، 8 پروژه استراتژیک به این هلدینگ اختصاص دارد که امیدواریم با حمایتهای ویژه و تامین مالی به موقع، این پروژهها به سرانجام برسند.
مدیرعامل تاپیکو با اشاره به افزایش شفافیت از طریق عرضه محصولات در بورس کالا به عنوان محور ششم استراتژی جدید این هلدینگ، تصریح کرد: تک تک شرکتهای تابعه تولیدی در راستای شفافیت عملکرد باید محصولات خود را در بورس کالا عرضه کنند.
وی ارتقای رضایت نیروی انسانی در سطح هلدینگ و شرکتهای تابعه در مسیر توسعه و تعالی را محور هفتم استراتژی جدید تاپیکو عنوان و خاطرنشان کرد: اصلاح پرتفوی و واگذاری شرکتهای تابعه؛ محور هشتم استراتژی جدید این هلدینگ است. در این راستا، تکمیل زنجیره تأمین مبنای اصلاح پرتفوی و واگذاریها خواهد بود.
اتحاد استراتژیک بین خانوده بزرگ شستا و تاپیکو
مدیرعامل تاپیکو با اشاره به مولدسازی داراییهای غیرمولد به عنوان محور نهم استراتژی جدید این هلدینگ، گفت: درآمد حاصل از این محل صرف پروژههای توسعهای خواهد شد.
شهیدیپور با بیان این که محور دهم استراتژی جدید تاپیکو تقویت برند شستا، تاپیکو و شرکتهای تابعه است، اظهار داشت: مدیران روابط عمومی نقش برجستهای در تحقق این محور خواهند داشت. بر همین اساس، با تقویت همافزایی و اتحاد استراتژیک بین خانواده بزرگ شستا و تاپیکو قطعا در این مسیر موفق خواهیم شد.
سیدمهدی مدنی، مدیر روابط عمومی، برند و مسوولیت اجتماعی هلدینگ تاپیکو نیز ضمن تشریح سیاستهای جدید این حوزه در دوره جدید مدیریتی، خواستار تعامل، همدلی و همافزایی مدیران برای پیشبرد امور شد.
وی همچنین شاخصهای گزارشدهی شرکتهای تابعه به ستاد تاپیکو را شفافیت، تخصصگرایی، معرفی محصولات، روند پیشرفت اجرای طرحهای توسعهای و افزایش سودآوری اعلام و بر ضرورت تهیه گزارشهای خبری و تصویری، موشنگرافی، اینفوگرافی و … در این باره تاکید کرد.
لازم به ذکر است که در این نشست مدیران روابط عمومی شرکتهای تابعه به تشریح مسایل و دیدگاههای خود در راستای افزایش کارآمدی و بهبود روندهای مجموعه خود پرداختند.




