توسعه حسابهای قرضالحسنه با اتکا به فناوری و بانکداری دیجیتال در بانک مسکن
احمد بیدی عضو هیاتمدیره بانک مسکن از نقش محوری فناوری و بانکداری دیجیتال در توسعه حسابهای قرضالحسنه این بانک خبر داد.
به گزارش گویای خبر به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن– هیبنا، عضو هیاتمدیره این بانک با اشاره به اهمیت این نوع حسابها در جذب منابع و ترویج فعالیتهای خیرخواهانه تأکید کرد که فناوری توانسته زیرساختهای لازم برای ارایه خدمات پایه، افزایش دسترسی مشتریان و تسهیل فرآیند افتتاح حساب از طریق درگاههای غیرحضوری فراهم کند.
وی ادامه داد: حذف نیاز به حضور فیزیکی مشتریان در شعب، کاهش هزینهها و افزایش دقت عملیاتی از جمله مزایایی است که فناوری برای توسعه این حسابها و افزایش مشارکت مردم در فعالیتهای خیرخواهانه به همراه دارد. ارتقا و سرمایهگذاری در این حوزه بهویژه با وجود ساختار انحصاری بانک مسکن در کیفیت ارائه خدمات به مشتریان خود، میتواند سودمندی قابل توجهی به همراه داشته باشد.
بیدی گفت: بانک مسکن در همین راستا امکان افتتاح حساب قرضالحسنه به صورت غیرحضوری را از طریق همراهبانک و پیشخوان مجازی فراهم کرده است. مشتریان حقیقی میتوانند پس از احراز هویت و ثبت اطلاعات مورد نیاز، حساب خود را بهصورت آنلاین افتتاح و سپس از طریق درگاههای اینترنت و موبایلبانک نسبت به مدیریت حساب اقدام کنند.
وی با بیان اینکه تا کنون 139 هزار و 248 حساب توسط مشتریان به صورت آنلاین افتتاح شده است؛ گفت: بر اساس آمار ارایهشده، از این تعداد، ۴۸ هزار و ۲۳۰ حساب قرضالحسنه به صورت آنلاین افتتاح شده که از این میان، ۱۶ هزار و ۳۳۴ حساب مربوط به سال ۱۴۰۳ است.
عضو هیاتمدیره بانک مسکن در پاسخ به این سوال که فناوری چه نقشی در بهبود فرایند قرعهکشی و اعتمادسازی میان سپردهگذاران خواهد داشت؛ گفت: استفاده از ابزارهای فناورانه در فرآیند قرعهکشی حسابهای قرضالحسنه باعث افزایش شفافیت و اعتماد سپردهگذاران شده است.
وی ادامه داد: استفاده از ابزارهای فناورانه در فرآیند قرعهکشی حسابهای قرضالحسنه و نیز تخصیص و اهدای جوایز در هر بخش به تفکیک حساب، شعبه و مدیریت، به صورت دقیق و متناسب با سطح سپردهگذاری در آن بخش انجام میشود که علاوه بر تسریع و سهولت در برگزاری فرایند قرعه کشی، منجر به افزایش شفافیت، اعتماد و رضایت مشتریان شده است.
عضو هیاتمدیره بانک مسکن در پایان گفت: مشتریان همچنین میتوانند از طریق پلتفرمهایی مانند موبایلبانک و اینترنتبانک به عملکرد مالی و چشمانداز رشد حسابهای خود دسترسی داشته باشند و از طریق پورتال بانک مسکن به تمامی محصولات، خدمات و عقود بانک دسترسی داشته باشند که این امر خود نقش مهمی در ارتقای سطح رضایت و اعتماد عمومی ایفا کرده است.