دریافت 12 هزار گزارش نظارت مردمی بر تبلیغات

مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی با اشاره به نقش پررنگ مردم در نظارت بر تبلیغات، گفت: بیش از ۱۲ هزار گزارش مردمی پس از راه‌اندازی سامانه مردمی‌سازی نظارت بر فضا‌های تبلیغاتی کشور، برای پیگیری به مراجع تخصصی ارسال شده است‌.

به گزارش گویای خبر به نقل از روابط‌ عمومی معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغاتی، عباس محمدیان، افزود: پس از راه‌اندازی سامانه «نظارت مردمی بر تبلیغات» با هدف ساماندهی و ارتقای سلامت و قانون‌مداری فضا‌های تبلیغاتی، تاکنون بیش از  ۱۲ هزار گزارش مردمی دریافت شده است و هر گزارش‌ پس از بررسی توسط کارشناسان، برای پی‌گیری به مراجع تخصصی ارسال می‌شود.

وی با اشاره به این که  سامانه «نظارت مردمی بر تبلیغات» برای رفع چالش محدودیت ظرفیت نهادهای حاکمیتی در اعمال نظارت و جلوگیری از سودجویی و تخلفات احتمالی افراد راه اندازی شده است، تاکید کرد: در چارچوب سیاست‌های دولت سیزدهم و شهید رییسی، توانستیم مردمی‌سازی را به عنوان بازوی کمکی وارد عرصه نظارت نماییم.

مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی گفت: همچنین با هدف ایجاد هم‌افزایی میان سامانه نظارت مردمی بر تبلیغات و استفاده از ظرفیت پیام‌رسان‌های داخلی برای افزایش ضریب نفوذ نظارت عمومی، شناسه کاربری @nezaratbartablighat در  #ایتا، #بله، #روبیکا، #سروش_پلاس و …  ایجاده شده است. بر همین اساس همه شهروندان می‌توانند علاوه بر سامانه «نظارت مردمی بر تبلیغات»؛ از طریق این شناسه در بستر پیام‌رسان‌های داخلی نیز  تخلفات تبلیغاتی، نظرات، پیشنهادات، انتقادات و گزارشات خود را ارسال کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا