دسترسی سریع و کم‌هزینه به خدمات بانکی با «کبالت بانک پارسیان»

پلتفرم بانکداری باز کبالت بانک پارسیان، شامل مجموعه‌ای از سرویس‌های مالی و غیرمالی است که به مشتریان خود سرویس‌های مختلفی را ارایه می‌کند.

به گزارش گویای خبر به نقل از روابط عمومی بانک پارسیان، بانکداری باز مفهومی است که در سال‌های اخیر در صنعت بانکی کشور در کانون توجه قرار گرفته و روشی است که در آن کسب‌وکارهای تجاری امکان دسترسی آسان به اطلاعات بانکی مشتریانشان را دارند که البته این دسترسی تحت پروتکل‌های امنیتی و با مجوز خود مشتری داده می‌شود.

بانکداری باز، قبل از هر چیز روی نوآوری در خدمات مالی متمرکز است و چندین سال است که در قالب توسعه محصولات و خدمات جدید، نوآوری را وارد صنعت مالی کرده است.

تسهیل دسترسی کسب‌وکارها به خدمات بانک و کاهش دادن هزینه‌های عملیاتی شعبه‌داری سنتی برای بانک و کسب‌وکارها از یک‌سو و کمک به افزایش درآمدهای کارمزدی بانک‌ها از سوی دیگر حداقل نقشی است که بانکداری باز می‌تواند برای نظام بانکی ایفا کند.

پلتفرم بانکداری باز کبالت بانک پارسیان، شامل مجموعه‌ای از سرویس‌های مالی (مانند انتقال وجه، صورت‌حساب و …) و غیرمالی است که این امکان را در اختیار توسعه‌دهندگان، شرکت‌ها و فین‌تک‌ها قرار می‌دهد تا بتوانند برنامه‌های کاربردی خلاقانه بر پایه حساب‌ها و تراکنش‌های بانکی تولید و به مشتریان خود سرویس‌های مختلفی را ارایه کنند.

مزایا و ویژگی‌های محصول

این محصول دارای مزیت‌های منحصربه‌فردی است که به‌واسطه امکانات زیر برای بهره‌برداران آن ایجاد ارزش می‌نماید:

– توانمند ساختن شرکت‌های ارایه‌دهنده خدمات مالی در تولید نرم‌افزار سازگار با خدمات نوین بانکی

– رعایت استاندارد با نظرداشت یکپارچه‌سازی پیاده‌سازی محصولات و خدمات در میان پلتفرم‌های مختلف

– گسترش بیشتر خدمات تراکنشی به کمک سایر پلتفرم‌های در دسترس مشتریان

– طراحی و ایجاد APIهای فراهم آورنده تصدیق صحت و اعتبار

– ارایه خدمت در ابزار‌ مشتری در راستای بهبود زمان کاربران و تسهیل روابط مشتری‌های (B2B2C)

– طراحی APIهایی که پس از دریافت مجوز الکترونیکی از مشتری، شخص ثالث را مجاز به اجرای سرویس‌ها می‌نماید

– ارایه API در دسته‌های مختلف مانند حساب، خدمات عمومی، چک، کارت و …

– امکان به کارگیری ابزار ارایه شده در زبان‌ها و فریم ورک‌های مختلف توسط سرویس‌گیرنده‌ها

– تسهیل فرایندهای توسعه و طراحی از طریق ارایه واسط کاربری تعاملی

– امکان ایجاد گزارش‌های تحلیلی موردنیاز توسعه‌دهندگان، به ازای پارامترهای مختلف به کمک APIهای مربوط به گزارشات

– اعمال مدیریت ترافیک روی سرویس‌ها (Throttling) با نظرداشت حفظ کیفیت ارایه خدمت و تداوم دسترسی‌پذیری

با توجه به این که در سامانه کبالت، سرویس‌های مختلف در قالب API در اختیار مشتریان قرار گیرد، جامعه هدف این پلتفرم (سکو) شخصیت‌های حقوقی، شرکت‌ها و سازمان‌هایی می‌باشند که دارای زیرساخت و سامانه‌های اختصاصی تولید شده توسط خود آن‌ها و یا پیمانکاران آن‌ها است. مشتریان می‌توانند سرویس‌های دریافت شده از طریق پلتفرم کبالت را در سامانه‌های مذکور پیاده‌سازی نمایند. در حال حاضر طیف گسترده‌ایی از شرکت‌های مختلف به این پلتفرم متصل می‌باشند:

– شرکت‌ها و اشخاص فعال در حوزه فناوری اطلاعات و تولیدکننده نرم‌افزار؛

– شرکت‌ها و اشخاصی که توان سفارشی‌سازی سامانه‌ها و نرم‌افزارهای حوزه مالی خود را دارند؛

– شرکت‌ها و اشخاص فعال در بازار سرمایه؛

– شرکت‌های ارایه‌دهنده خدمات مالی و پرداخت یاری؛

– صرافی‌ها و فعالان حوزه رمزارز؛

– آژانس‌ها و ترمینال‌های مسافرتی؛

– مشاوران مالی؛

– شرکت‌های هلدینگ بابت نظارت بر امور مالی شرکت‌های زیرمجموعه؛

گفتنی است تاکنون بیش از 200 شرکت فین‌تک‌ها در حوزه‌ها و صنایع مختلف در محیط عملیاتی از این زیرساخت استفاده کرده‌اند و به صورت میانگین، ماهانه بیش از 30 میلیون تراکنش روی این پلتفرم ثبت می‌گردد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های پلتفرم بانکداری باز کبالت بانک پارسیان افزایش سرعت پاسخ‌گویی به نیازهای متغیر کسب‌وکارهاست که همین مساله وجه تمایز اساسی آن با سایر محصولات مشابه است. به‌عبارت‌دیگر تمرکز کبالت، تمرکز بر توسعه این فناوری در همه کسب‌وکارهاست و معطوف و منحصر به چند کسب‌وکار نیست. از دیگر نقاط قوت کبالت را باید توان آن در ایجاد سرویس‌های مد نظر شرکت‌ها به جهت بهره‌گیری در برنامه‌های کاربردی نوآورانه و اختصاصی برای مشتریان دانست.

مزیت رقابتی محصول

– با عنایت این که شرکت کاسپین تامین‌کننده زیرساخت هسته بانکداری متمرکز بانک پارسیان می‌باشد، امکان تعریف سرویس‌های جدید مبتنی بر کسب و کار بانکی در حداقل زمان فراهم می‌باشد.

– تعریف خدمت خاص و ویژه برای مشتریان در چارچوب مقررات و ملاحظات نظام بانکی و همچنین تعریف فرایندهای جدید به‌منظور بهبود ارایه سرویس‌ها و خدمات به مشتریان

– امکان افزایش سقف برای انجام تراکنش‌های انتقال وجه درون و بین‌بانکی با توجه به تعامل نزدیک شرکت کاسپین با بانک پارسیان (مطابق با فرایندهاو ضوابط پیش‌بینی‌شده)

روش‌های دسترسی

از سه روش زیر امکان دسترسی به کبالت برای مشتری میسر می‌باشد:

1-  مراجعه به نشانی اینترنتی https://www.cobalt724.ir/

2- مراجعه مشتریان به شعب بانک پارسیان یا مکاتبه با مدیریت توسعه فناوری بانک پارسیان.

3- ارتباط مشتریان با واحد توسعه بازار شرکت کاسپین به ‌عنوان مجری زیرساخت بانکداری باز کبالت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا