موبایل اپلیکیشن «تأمین اجتماعی من» که تنها اپلیکیشن رسمی و مورد تأیید سازمان تأمین اجتماعی است، در نخستین روز از هفته تأمین اجتماعی، در مراسمی با حضور دکتر میرهاشم موسوی مدیرعامل و جمعی از معاونان و مدیران این سازمان و نیز اصحاب رسانه، رونمایی شد.
گویای خبر – به گزارش پایگاه اطلاعرسانی سازمان تأمین اجتماعی، مهندس عبدالله حسینیان رئیس مرکز فناوری اطلاعات سازمان تأمین اجتماعی در مورد این اپلیکیشن و ویژگیهای آن گفت: افزایش درگاههای ارائه خدمات غیرحضوری به منظور تسهیل ارائه خدمات و افزایش دسترسی خدمات سازمان تأمینا جتماعی برای مخاطبان، از مهمترین اهداف راهبردی سازمان است.
وی افزود: در این زمینه، برنامههای متنوعی در حوزه فناوری اطلاعات سازمان در دست انجام است که اپلیکیشن «تأمین اجتماعی من»، به عنوان بخشی از این برنامهها، طراحی و پیادهسازی شده و تمامی بیمهشدگان، مستمریبگیران و کارفرمایان میتوانند با مراجعه به نشانی hamrah.tamin.ir برای دریافت و دانلود نسخه اندروید اقدام کنند یا با مراجعه به نشانی فوق و همچنین نشانی اینترنتی es.tamin.ir/pwa از نسخه وب اپلیکیشن این نرمافزار که نیاز به دانلود ندارد، استفاده کنند.
مهندس حسینیان افزود: مهمترین خدمات قابل ارائه در این سامانه شامل مشاهده و اعتراض به سوابق بیمهپردازی، مشاهده سوابق تلفیقی، درخواست انواع کمک هزینههای کوتاه مدت و هدیه ازدواج، انعقاد قرارداد بیمه دانشجویان، مشاهده نسخ خدمات درمانی، نمایش احکام و فیش حقوقی مستمریبگیران و انواع خدمات مرتبط با کارفرمایان است.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات سازمان تأمیناجتماعی، اپلیکیشن «تأمین اجتماعی من» را تنها اپلیکیشن رسمی و مورد تأیید سازمان تأمیناجتماعی معرفی کرد و گفت: در حال حاضر برخی اپلیکیشنها وجود دارند که با سوءاستفاده از نام سازمان، بهصورت غیرمجاز و بعضاً با دریافت هزینه از مخاطبان، به ارائه برخی خدمات غیرمطمئن اقدام میکنند. بنابراین با توجه به این که تمامی خدمات سازمان تأمین اجتماعی بهصورت رایگان ارائه میشود، بهمنظور جلوگیری از تضییع حقوق مخاطبین، با ارائه این اپلیکیشن، ضمن ایجاد امنیت خاطر برای ذینفعان، اقدامات لازم بهمنظور جلوگیری از فعالیت سایر اپلیکیشنهای غیرمجاز انجام خواهد شد.
وی با اشاره به اجرای طرحهای بزرگی نظیر طرح ۳۰۷۰ با هدف ارائه ۳۰ خدمت بهصورت غیرحضوری و کاهش حداقل ۷۰ میلیون بار مراجعه حضوری به واحدهای اجرایی در سال، غیرفعالسازی سامانههای قدیمی (مثل سامانه samt که در ماه گذشته انجام شد) و جایگزینی آنها با سامانههای جدید، هوشمندسازی لیستهای حق بیمه ارسالی کارفرمایان و…، افزود: بعد از عملیاتی شدن نگارش اولیه موبایل اپلیکیشن سازمان که با محوریت مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تامین اجتماعی و مشارکت حوزههای تخصصی سازمان و شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینی تأمین انجام شده است، اضافهشدن سایر خدمات سازمان در نگارشهای آتی اپلیکیشن مذکور و تداوم توسعه هرچه بیشتر آن بهمنظور افزایش دسترسپذیری به خدمات غیرحضوری مورد تأکید است.
گفتنی است این نرمافزار در دو نسخه برای دانلود بر روی گوشیهای هوشمند و نیز استفاده به صورت وب اپلیکیشن طراحی شده و در دسترس قرار گرفته است که نسخه وب اپلیکیشن آن، نیازی به دانلود یا بهروزرسانی ندارد و کاربران می توانند با مراجعه به نشانیهای اعلام شده، در هر زمان از خدمات قابل ارائه، استفاده و بهرهبرداری کنند.
بر اساس این گزارش، تمامی بیمهشدگان، مستمریبگیران و کارفرمایان محترم در صورت داشتن سوال و ابهام و یا مواجهه با هر مسئلهای در زمینه استفاده از این اپلیکیشن، میتوانند موضوع را از طریق سامانه ۱۴۲۰ به سازمان تأمین اجتماعی اعلام و پیگیری کنند.
- منبع خبر : پایگاه اطلاع رسانی سازمان تامین اجتماعی
Tuesday, 25 March , 2025