سازمان فروش کارآمد از شروط افزایش ضریب نفوذ بیمههای زندگی
معاون بیمههای اشخاص بیمه پاسارگاد گفت: یکی از فاکتورهای قابل تاکید برای فروش بیمهنامههای عمر و جذب سرمایه، سازمان فروش گسترده و کارآمد است.
به گزارش گویای خبر به نقل از روابط عمومی بیمه پاسارگاد، میرعلی مطهری معاون بیمههای اشخاص بیمه پاسارگاد در رویداد چشماندازه ۴ ساله بیمههای عمر با ترسیم تصویری از وضع فعلی بیمههای عمرو تامین آتیه با نگاه به تجربههای گذشته گفت: بیمه پاسارگاد از بدو فعالیت خود با رویکرد تامین اجتماعی (بیمهنامههای بلندمدت) اقدام به طراحی و فروش محصول استراتژیک خود، بیمه عمر و تامین آتیه کرد. بر همین اساس در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد از بیمهگذاران این محصول، بیمهنامههای بلندمدت با بازه زمانی ۲۰ ساله در اختیار دارند.
وی در ادامه گفت: باید به این موضوع توجه داشت که در حال حاضر مهمترین فاکتور برای افزایش ضریب نفوذ بیمهها بحث توسعه زیرساختهای ارایه خدمات در صنعت بیمه است. باید بتوانیم نرمافزار جامع داشته باشیم تا خدمات بیمهای را بر بستر این نرمافزار برای پاسخگویی بهتر به بیمهگذار و اجرای عملیات پشتیبانی و مالی اجرایی کنیم.
مطهری گفت: با همین رویکرد بیمه پاسارگاد اقدام به تاسیس شرکت ریتون با هدف تامین زیرساختهای لازم کرده است، تا با در اختیار گرفتن CORE جداگانه پاسخگوی نیازهای بیمهگذاران باشد و محصولات جدید خود را در این بستر ارایه دهد. بیمه پاسارگاد در دو سه سال اخیر طرحهای جدیدی را معرفی کرده است و امسال با توسعه زیرساختها سه طرح جدید عرضه خواهند شد.
مطهری در ادامه گفت: از دیگر فاکتورهای قابل تاکید برای فروش بیمهنامههای عمر و جذب سرمایه، سازمان فروش است. برای فروش بیمهنامه سازمان فروش باید به نحوی گسترده باشد تا با عرضه هر محصول بتوانند مخاطب آن را به سرعت جذب کنند.
وی در خصوص محل سرمایهگذاری اندوخته بیمههای زندگی گفت: بیمه پاسارگاد برای بهروزرسانی خدمات بیمهنامههای عمرو تامین آتیه که اندوختهدار هستند، گزینههای متنوعی برای نحوه سرمایهگذاری منابع ایجاد کرده است. این اقدام به بیمهگذار کمک میکند تا با توجه به میزان ریسکپذیری، انتخاب کند اندوخته بیمهنامه در کدام یک از بازارهای مالی شامل سهام، سپرده بانکی و یا طلا سرمایهگذاری شود.