هدف‌گذاری ۱۰۲ همتی فروش محصولات فولاد خوزستان در سال ۱۴۰۴/تمرکز بر بازار شمال آفریقا در  سال جاری

معاون فروش و بازاریابی شرکت فولاد خوزستان در حاشیه نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۵ در جمع خبرنگاران گفت: این شرکت، هدف‌گذاری ۱۰۲ همتی فروش محصولات را برای سال جاری برنامه‌ریزی کرده است.

به گزارش گویای خبر به نقل از روابط‌ عمومی فولاد خوزستان، رضا وکیلی معاون فروش و بازاریابی شرکت فولاد خوزستان در حاشیه برگزاری هفتمین نمایشگاه دستاوردهای صادراتی ایران اکسپو ۲۰۲۵ در جمع خبرنگاران با اشاره به مزیت‌های صنعت فولاد اظهار داشت: صنعت بزرگ فولاد به عنوان یک صنعت مادر در کشورهای مختلف جهان به عنوان یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی شناخته می‌شود.

وی افزود: در کشور ما نیز از ابتدای دهه ۸۰ طی برنامه چهارم توسعه صنعت فولاد مورد تاکید قرار گرفت و هدف‌گذاری ۲۸ میلیون تنی برنامه‌ ریزی شد که این میزان در بازنگری‌های صورت گرفته در سال ۸۵ به میزان ۵۵ میلیون تن در سال هدف‌گذاری شد.

معاون فروش و بازاریابی شرکت فولاد خوزستان گفت: خوشبختانه علی‌رغم مشکلاتی مانند تحریم‌ها و محدودیت‌های انرژی، امروز ظرفیت تولید ۵۵ میلیون تنی فولاد کشور محقق شده است.

وکیلی در ادامه با بیان این که سهم صنعت فولاد در تولید ناخالص ملی ۵.۵ درصد است، اظهار داشت: صادرات غیرنفتی کشور در سال گذشته ۵۸ میلیارد دلار بود که صنعت فولاد با ۶ میلیارد دلار سهم ۱۲ درصدی را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: شرکت فولاد خوزستان به عنوان بزرگ‌ترین صادرکننده فولاد کشور، طی سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳ حدود ۵.۸ میلیون تن محصول صادرات نموده که ارزآوری ۳ میلیارد دلاری برای کشور به همراه داشته است.

رضا وکیلی در ادامه تصریح کرد: فولاد خوزستان از معدود شرکت‌هایی در کشور است که دو بار از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم شده است اما با تلاش و ابتکار همکاران من در معاونت فروش و بازاریابی فولاد خوزستان، این تحریم‌ها تاثیری در صادرات محصولات نداشته است.

وی در ادامه با اشاره به هدف‌گذاری فروش در سال ۱۴۰۴، افزود: در سال ۱۴۰۳ فولاد خوزستان ۹۲ هزار میلیارد تومان درآمد داشته است که برای سال جاری هدف‌گذاری ۱۰۲ هزار میلیارد تومانی برنامه‌ریزی شده است.

معاون فروش و بازاریابی شرکت فولاد خوزستان با بیان این که تجربه صادرات به ۲۸ کشور جهان را داریم، گفت: در حال حاضر ۳۵ درصد صادرات محصولات ما برای بازارهای شمال آفریقا می‌باشد که برنامه‌ریزی خوبی برای تمرکز بر این بازار در سال ۱۴۰۴ صورت گرفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا