تداوم بارندگی‌ها در برخی مناطق کشور با آماده‌باش واحدهای عملیاتی آب و برق در سراسر کشور و رفع به موقع و سریع اختلالات پیش آمده همراه شده است؛ بر این اساس با تلاش پرسنل توزیع برق استان لرستان، برق ۱۰ روستای این استان وصل شد.

گویای خبر – به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، تداوم بارندگی‌ها در برخی از مناطق کشور و اعلام  هشدار سطح قرمز سازمان هواشناسی درخصوص تداوم بارش شدید از روز گذشته تا چهارشنبه هفته‌جاری ۲۶ بهمن به ویژه در استان چهارمحال و بختیاری، آماده‌باش واحدهای عملیاتی آب و برق در سراسر کشور را به دنبال داشته است.
بنا بر این گزارش به دلیل فراگیری بارش‌ها، دستگاه‌های خدمت‌رسان از جمله وزارت نیرو در حالت آماده‌باش کامل قرار گرفته‌اند.
طبق هشدار سطح قرمز شماره ۴  هواشناسی انتظار می‌رود که به دلیل بارش و کولاک برف و نیز وزش باد شدید در استان چهارمحال و بختیاری شاهد انسداد راه‌های روستایی و اختلال در جاده‌ها، خسارت به برخی زیرساخت‌ها مانند خطوط انتقال برق و شکستن شاخه‌های درختان و حوادث مشابه باشیم؛ بر این اساس به منظور خدمت‌رسانی توصیه و تاکیدات لازم به دستگاه‌های اجرایی صورت گرفته است.

آماده‌باش واحدهای عملیاتی آب و برق به ویژه در چهارمحال‌و‌بختیاری در پی تشدید برودت هوا
مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو در این باره گفت: با توجه به تشدید بارندگی‌ها و برودت هوا، از روز گذشته در برخی از نقاط کشور و حتی شهر تهران اختلالاتی در حوزه برق‌رسانی رخ داد که پیرو آماده‌باش قبلی، واحدهای عملیاتی به محل‌های مربوطه اعزام و مشکل پیش آمده سریعاً برطرف شد.
وی ادامه داد: با توجه به هشدار سطح قرمز هواشناسی درخصوص تشدید بارندگی در استان چهارمحال و بختیاری در این باره نیز آماده‌باش واحدهای عملیاتی در این منطقه صادر شده است.

برق ۱۰ روستای لرستان وصل شد
همچنین «مهران امیری» مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان لرستان با اشاره به قطع برق ۲۰ روستای این استان در پی بارش شدید برف، از برق‌دار شدن ۱۰ روستا خبر داد و گفت: با توجه به مسدود بودن مسیرها به دلیل بارش سنگین برف، نیاز است که مسیرها بازگشایی شوند تا فرآیند برق‌رسانی به روستاهای باقی مانده تکمیل شود؛ البته در این زمینه تلاش واحدهای عملیاتی به منظور برق‌رسانی به این روستاها ادامه دارد.

هموطنان برای اعلام اختلالات آب و برق با چه شماره‌هایی تماس بگیرند؟
لازم به توضیح است؛ هموطنان به منظور اعلام خرابی و اختلال در حوزه آب و برق، پس از بررسی سیستم‌های فنی ساختمان محل سکونت و اطمینان از نبود مشکل در اتصالات داخلی، می‌توانند با شماره‌های ۱۲۱ (برق) و ۱۲۲ (آب) تماس بگیرند.

  • منبع خبر : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو