آیین پایانی رویداد ملی ارزش آفرینی دختران ایران (دا ۲) عصر امروز (یک‌شنبه هجدهم تیر) با حضور وزیر فرهنگ در محل فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

به گزارش گویای خبر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آیین پایانی دومین رویداد ملی ارزش آفرینی دختران ایران (دا ۲) که با هدف تمرکز بر حل مسائل جامعه دختران با استفاده از ابزار هنر از هفدهم تیر ماه به مدت ۴ روز در فرهنگسرای نیاوران آغاز به کار کرد، عصر امروز ساعت ۱۷ با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ در این فرهنگسرا به کار خود پایان می‌دهد.

گفتنی است، با توجه به این که یکی از ماموریت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خلق بسترها و الگوهای موفق به منظور گسترش و توسعه امکان کنشگری و ارزش‌آفرینی دختران و بانوان کشورمان در عرصه فرهنگ، هنر و رسانه است، دومین رویداد ملی ارزش‌آفرینی دختران دا به همت این وزارتخانه از تاریخ پانزدهم تا هجدهم تیر در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.

در این رویداد ۴ روزه شرکت‌کنندگان (شامل دختران ۱۵ تا ۱۸ سال) با تمرکز بر مسائل حوزه دختران پس از گذراندن کارگاه‌های آموزشی مختلف در حوزه مسئله‌ورزی به خلق اثر هنری در یکی از رشته‌های سینما، هنرهای نمایشی و ارتباط تصویری (گرافیک) پرداختند.

سه روز ابتدایی برگزاری این رویداد فرهنگی در قالب کارگاه‌های آموزشی با محوریت «مسئله» شکل گرفت و در روز پایانی شرکت‌کنندگان به پیاده‌سازی ایده‌های خود در رشته‌های مذکور می‌پردازند.

دومین رویداد ملی ارزش‌آفرینی دختران(دا) به همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد فرهنگی و هنری رودکی، کانون فکری و پرورشی کودکان و نوجوانان و فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.

این رویداد ملی با هدف رفع مشکلات اجتماعی و شناسایی استعدادها در قالب «مسئله» برگزارشده تا هر یک از شرکت‌کنندگان به سهم خود بتوانند در رفع پاره‌ای از مشکلات تاثیرگذار باشند.

گفتنی‌است، شرکت‌کنندگان در این رویداد از همه شهرستان‌های کشور حضور دارند.

  • منبع خبر :  پایگاه اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی