استاندار تهران از پیش‌بینی طرح کمربندی قلعه‌نو در جنوب شرق تهران، با اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار خبر داد.

به گزارش گویای خبر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، علیرضا فخاری در حاشیه افتتاح پروژه‌های دهه فجر ورامین اظهار داشت: محدوده جنوب و جنوب شرق استان به لحاظ قدمت تاریخی ظرفیت‌های بسیار زیادی برای بوم‌گردی و مسائل گردشگری دارد و تهرانی‌ها می‌توانند از این مناطق بازدید کنند و از این ظرفیت‌ها استفاده‌های معنوی و فرهنگی لازم را ببرند.
وی با اشاره به این که منطقه جنوب شرق استان تهران رو به توسعه است، افزود: تقریبا در حوزه شهرستان ورامین با پوشش‌های حوزه توسعه‌ای مواجه هستیم، در بخش صنعت، کشاورزی، صنایع پایین دستی بخش کشاورزی، توسعه گلخانه‌ای، حوزه عمرانی ظرفیت‌هایی است که با کمک و مساعدت همکاران در بخش‌های مختلف دولت زمینه توسعه منطقه جنوب شرق استان تهران فراهم می‌شود.
استاندار تهران بیان کرد: بوم‌گردی این منطقه باید مورد باور عام مردم در حوزه استان قرار بگیرد و فرصت بی‌بدیلی را برای گشت و گذار و آرامش و آسایش همشهری‌ها فراهم می‌کند، به مردم تاکید و توصیه دارم که به این نقطه سفر کنند و از این فرصت طلایی‌ گردشگری استفاده کنند.
فخاری سپس گفت: از امکاناتی که دولت می‌تواند در اختیار بخش خصوصی برای توسعه این موضوعات قرار بدهد، دریغ نخواهیم کرد، از جمله این که اراضی واگذار بشود، تسهیلات بانکی داده شود و این فرصت‌ها فراهم شود تا مردم تهران به نقاطی بیایند که به آرامش روح و جسم برسند.
وی افزود: دسترسی به راه‌های ارتباطی مناسب به زیرساخت اساسی نیاز دارد، برای قلعه‌نو یک طرح کمربندی پیش‌بینی شده است که منابع اولیه آن حدود ۱٠٠ میلیارد تومان اختصاص پیدا کرده و نیازمند منابع بیشتری هستیم و قرار شد با مبلغ اولیه کار را شروع کنند تا بار ترافیکی منطقه حل شود.
استاندار تهران همچنین خاطرنشان کرد: در حوزه ورامین مشکل خاصی نداریم ولی برای این که بتوانیم دسترسی به این نقاط را فراهم کنیم این محدوده‌ای که ما تردد داریم نیاز به ترمیم دارد، اجرای طرح‌های هادی روستایی را دیدیم، دوستانمان در بنیاد مسکن و بهیاری‌ها بسیار خوب کار کردند و جای امید هست.

  • منبع خبر : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور