مدیرکل دفتر فن‌آوری و نوآوری وزارت صمت اعلام کرد که توافقنامه‌ای بزرگ در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان امضا شده و ۱۵ هزار میلیارد تومان منابع به صنایع دانش‌بنیان تخصیص یافته است.

به گزارش گویای خبر به نقل از شاتا نیوز، «علی بابایی» مدیرکل دفتر فن‌آوری و نوآوری وزارت صمت، در نشست خبری دومین رویداد ملی صنعت دانش‌بنیان، انقلاب صنعتی چهارم و شهر هوشمند، اظهار کرد: در دولت سیزدهم ریل‌گذاری جدیدی در حوزه دانش‌بنیان صورت گرفته و وزیر صمت اهتمام جدی به دانش‌بنیان در حوزه صنایع دارد.

وی افزود: با تاکید وزیر صمت، کارگروه ملی صنعت دانش‌بنیان با حضور ۵ دستگاه تشکیل شده که در آن سیاست‌های کلان حمایتی از شرکت‌های دانش‌بنیان تعیین می‌شود.

مدیرکل دفتر فن‌آوری و نوآوری وزارت صمت ادامه داد: در این کارگروه مقرر شده تا رویدادهای دانش‌بنیانی برگزار شود و در این زمینه سازمان ایمیدرو و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) پیش رو هستند.

وی با اشاره به این که شرکت‌های دانش بنیان در مسیر مسایل ملی باید نقش‌آفرینی کنند، یادآور شد: وزیر صمت ۲۰ ابر پروژه ملی را تعریف کرده‌ و اصرار دارد شرکت‌های دانش‌بنیان در این مسیر پیش برود و حل مسایل ملی را مورد توجه قرار دهند.

بابایی با اعلام این که اولین رویداد دانش‌بنیان ۶ مهرماه و دومین رویداد دوم آذرماه برگزار خواهد شد، بیان کرد: بزرگ‌ترین دغدغه ما بحث واردات کالاهای مشابه شرکت‌های دانش بنیان است که باید این مسأله را حل کنیم.

برگزاری دومین رویداد ملی صنعت دانش‌بنیان، انقلاب صنعتی چهارم و شهر هوشمند ۲ آذرماه

«حمید بازارگان» معاون صنایع پیشرفته و پروژه‌های کلان انرژی ایدرو نیز در ادامه این نشست، گفت: دومین رویداد ملی صنعت دانش بنیان، انقلاب صنعتی چهارم و شهر هوشمند دوم آذرماه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این دومین رویداد با هدف اتصال شرکت‌های دانش بنیان با صنایع بزرگ است تا شرکت‌های دانش بنیان به اهداف‌شان دست یابند. محوریت این همایش وزارت صمت و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران است.

معاون صنایع پیشرفته و پروژه‌های کلان انرژی ایدرو با بیان این که انقلاب صنعتی چهارم مبتنی بر تحول دیجیتال است، تصریح کرد: هوشمندسازی اولویت ویژه در حوزه شهری و اداری است صنایع مرتبط با شهر هوشمند در ارتباط هستند.

به گفته بازارگان، ۲۵٠ شرکت دانش‌بنیان در این رویداد دعوت شده‌اند که چالش‌ها را بررسی کرده و پنج توافق در همایش امضا خواهد شد.

  • منبع خبر :  شاتا نیوز