-
با بهرهبرداری کامل از مترو کرمانشاه:
- از شمال تا جنوب کرمانشاه روی ریل ذوب آهن اصفهان در 20 دقیقه
با بهرهبرداری کامل از مترو کرمانشاه:
با بهرهبرداری کامل از پروژه مترو کرمانشاه، سفری ایمن و سبز از شمال تا جنوب کرمانشاه در کمتر از 20 دقیقه به ثمر مینشیند.
به گزارش گویای خبر به نقل از روابط عمومی شرکت ذوبآهن اصفهان، شهر کرمانشاه در غرب ایران با جمعیت 1 میلیون و 100 هزار نفری از جمله شهرهای کشور عزیزمان محسوب شود که ریل ذوب آهن اصفهان همچون سایر شهرها در مترو این شهر نیز با افتخار نقش توسعهای دارد و محور پروژه 13 کیلومتری مترو کرمانشاه به شمار میرود. پروژهای که با بهرهبرداری کامل از آن، سفری ایمن و سبز از شمال تا جنوب شهر در کمتر از 20 دقیقه به ثمر مینشیند.
مهدی غلامرضایی مدیرعامل سازمان قطار شهری کرمانشاه در این خصوص اظهار کرد: پروژه قطار شهری کرمانشاه به طول 13 کیلومتر و با تعداد 13 ایستگاه که میدان معلم اولین ایستگاه این پروژه در شمال شهر است تا ایستگاه فردوسی در جنوب شهر ادامه دارد.
وی افزود : این پروژه راهبردی در 2 فاز تعریف شده که هشت و نیم کیلومتر آن شامل ایستگاههای: میدان آزادی، تقاطع بسیج و کارمندان در فاز اول قرار دارند و چهار و نیم کیلومتر دیگر نیز در فاز دوم در حال حاضر ایستگاههای عبوری هستند که به مرور وارد مدار، می شوند.
ریلگذاری 5/5 کیلومتری با ریل ذوب آهن، پیشرفت 67 درصدی پروژه را رقم زد
مدیرعامل سازمان قطار شهری کرمانشاه ادامه داد: ریلگذاری 5/5 کیلومتر از فاز اول این پروژه مترو با 610 تن ریل S49 ذوب آهن اصفهان هم اکنون از پیشرفت 67 درصدی برخوردار است.
مهدی غلامرضایی اظهار داشت: ریلگذاری مترو کرمانشاه را با ریل استاندارد ذوب آهن اصفهان آغاز کردیم و لذا تا پایان فاز اول پروژه، نیاز ریلی 850 تنی را از این کارخانه تامین میکنیم و ثبت سفارش بعدی ما به زودی برای ذوب آهن ارسال می شود.
ریل ذوب آهن اصفهان بدون ارزبری و در زمان مناسب به محل پروژه میرسد
وی خاطرنشان کرد: تامین این میزان ریل از خارج از کشور، ارزبری فوقالعاده بالایی دارد و همچنین در بخش گمرک، ترخیص و در مجموع تا زمان تحویل در محل پروژه، بسیار زمانبَر میشود اما ذوب آهن اصفهان با بومیسازی دانش تولید ریل و تامین نیاز متروها و راه آهن سراسری، این فرایندها را حذف کرد.
مدیرعامل سازمان قطار شهری کرمانشاه در پاسخ به این سوال که چه تعداد سفر روزانه از طریق این خط مترو انجام میگیرد چنین گفت: در خطوط مترو، جابه جایی مسافر در هر جهت (رفت و برگشت) با شاخصی تحت عنوان (PPhpd) اندازهگیری میشود لذا با بهرهبرداری کامل از مترو کرمانشاه، روزانه تعداد 16 هزار سفر در مسیر رفت و برگشت انجام میگیرد.
وی اضافه کرد: این خط مترو 13 کیلومتری که شمال و جنوب شهر را متصل میکند، زمان تردد شهروندان که با وسائط نقلیه حدود یک ساعت و 20 دقیقه است به زیر 20 دقیقه کاهش میدهد که این عدد در کاهش تصادفات، مصرف سوخت،آلودگی هوا و … نقش بسیار موثری دارد.
مهدی غلامرضایی، سه عامل موثر در بهرهبرداری از این خط مترو تا انتهای سال 1405 را چنین برشمرد: تامین اعتبار به میزان 3 هزار و 700 میلیارد تومان، تامین حداقل 24 واگن و همچنین تامین انرژی برق.
وی تصریح کرد: ناترازی برق همانطور که تولید فولاد را در اَقصی نقاط کشور تحت تاثیر قرار داده است در حیطه کاری ما نیز چالشهایی را ایجاد کرده که این محدودیتها ،گراف زمانی پروژه را دستخوش تغییر میکند.
مدیرعامل سازمان قطار شهری کرمانشاه در پایان بیان کرد: بهرهبرداری کامل از دو فاز مترو این شهر در مجموع 1000 نفر اشتغالزایی را به دنبال دارد.




