درگاه ملی مجوزهای کشور با صدور اطلاعیه‌ای از دریافت پاسخ استعلام‌های گواهی بهداشت اصناف، نداشتن بدهی مالیاتی، وضعیت نظام وظیفه، نشانی و تحصیلات را به صورت برخط دریافت می‌کند.

به گزارش گویای خبر به نقل از شادا، درگاه ملی مجوزها از سی‌ام بهمن ۱۴۰۱ هنگام ثبت درخواست مجوز، علاوه‌ بر احراز هویت و عکس متقاضیان، پاسخ استعلام‌های گواهی بهداشتی اصناف، استعلام نداشتن بدهی مالیاتی (موضوع ماده۱۸۶)، وضعیت نظام وظیفه، استعلام احراز نشانی (کدپستی) محل کسب‌وکار و استعلام تحصیلات متقاضیان را به طور بر خط از مراجع مربوطه دریافت می‌کند و در اختیار مراجع صدور قرار می‌دهد.

براساس ماده ۱۸۶ قانون مالیات‌های مستقیم، صادرکنندگان مجوز باید قبل‌ از صدور مجوز، گواهی پرداخت بدهی مالیاتی قطعی شده را از متقاضی مجوز مطالبه و دریافت کنند.

با همت همکاران فناوری اطلاعات سازمان امور مالیاتی، این گواهی برای متقاضیان همه مجوزها بصورت غیرحضوری و برخط صادر می‌شود. تأیید نشانی محل کسب‌وکار متقاضیان مجوز نیز با همت عزیزان پستچی در سراسر کشور در حال اجراست که با عملیاتی شدن آن از امروز، تعداد درخواست‌های تکراری، تفننی و غیرواقعی مجوز، حذف شده‌ است. کاهش ورودی درخواست مجوز به درگاه‌های صدور مجوز در روز جاری، به‌ همین دلیل بوده‌ است.

مرکز ملی پایش و بهبود محیط کسب‌وکار از در این اطلاعیه تاکید کرد؛ دستگاه‌های صادرکننده مجوز اگر هنوز تغییرات لازم فنی (نسخه جدید سند فنی درگاه ملی مجوزها) را در درگاه‌های تخصصی خود اعمال نکرده‌اند، در ساعات باقیمانده اصلاحات را اعمال کنند و آمادگی لازم برای دریافت اطلاعات و استعلام‌های جدید را از درگاه ملی مجوزها داشته باشند.

گفتنی است؛ برخط شدن این استعلام‌ها، دریافت مجوزها را یک گام دیگر به هدف «بدون کاغذ – بدون حضور» نزدیک می‌کند.

  • منبع خبر : شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)