مدیرکل دفتر صنایع پوشاک و منسوجات وزارت صمت اعلام کرد که صنعت نساجی زمینه اشتغال برای یک میلیون نفر را سراسر کشور فراهم کرده است.

به گزارش گویای خبر به نقل از شاتا نیوز، «محسن گرجی» مدیرکل دفتر صنایع پوشاک و منسوجات وزارت صمت، در مراسم افتتاح نخستین نمایشگاه تخصصی بین‌المللی پارچه و صنایع وابسته، ضمن بیان مطلب فوق اظهار کرد: طبق اعلام مرکز آمار ایران، در سال ۱۴۰۱ صنعت نساجی و پوشاک با رشد ۱۷.۳ درصدی، بالاترین رشد بخش صنعت را داشته است.

وی افزود: در صنعت نساجی، ۷ هزار واحد تولیدی و بیش از ۹۶ هزار واحد صنفی- تولیدی فعالیت می‌کنند که زمینه اشتغال برای یک میلیون نفر را فراهم کرده است. همچنین ۲۵۰ هزار واحد صنفی توزیعی در صنعت نساجی فعال است.

مدیرکل دفتر صنایع پوشاک و منسوجات وزارت صمت در ادامه تاکید کرد: حدود یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار مجموع واردات‌مان در صنعت نساجی است که از این میزان ۷۰۰ میلیون دلار آن به حوزه پوشاک اختصاص دارد.

وی با بیان این که در تولید زنجیره پارچه ناترازی داریم که حتما باید برطرف شود، یادآور شد: با توجه به سیاست‌هایی که در دفتر نساجی اتخاذ شده، بخشی از قاچاق در این حوزه به واردات رسمی تبدیل شده است.

گرجی همچنین گفت: سال گذشته همه بودجه‌ای که در اختیار داشتیم را در حوزه بافندگی هزینه و آن را تقویت کردیم که به این موضوع اکتفا نمی‌کنیم و باید حمایت از صنعت بافندگی را ادامه دهیم که این نمایشگاه تخصصی پارچه نخستین قدم در حوزه تکمیل زنجیره تولید پارچه است.

گفتنی است، نخستین نمایشگاه تخصصی بین‌المللی پارچه و صنایع وابسته با حضور واحد‌های تولیدکننده و تامین‌کننده پارچه از امروز در محل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب آغاز به کار کرد.

این نمایشگاه در راستای حمایت و توسعه واحد‌های تولیدی و صنعتی نساجی و پارچه کشور و نیز جلوگیری از قاچاق پارچه و پوشاک برپا شده است که میزبان واحد‌های تولیدی پارچه از استان‌های مختلف از جمله تهران، اصفهان، یزد، البرز و کاشان و سایر شهر‌های تولیدکننده پارچه است. همچنین ۴۵ شرکت‌کننده ایرانی و نمایندگان خارجی از کشور‌های چین، کره، ایتالیا و سایر کشور‌ها در پنج هزار متر مربع نمایشگاهی دستاورد‌های خودرو را عرضه کرده‌اند.

  • منبع خبر : شاتا نیوز