استاندار اصفهان در دیدار با سفیر دانمارک در ایران با اشاره به حضور نیروی کار و فنی و مهندسی قوی در استان، گفت: با توجه به وجود ظرفیت‌های قابل توجه اصفهان در این حوزه، می‌توانیم میزبان سرمایه‌گذاران دانمارک در ایران باشیم.

اصفهان می‌تواند میزبان سرمایه‌گذاران دانمارک در ایران باشد

به گزارش  گویای خبر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، جسپر وار سفیر دانمارک در ایران در جریان سفر به اصفهان با استاندار اصفهان ملاقات کرد.
سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در این دیدار ضمن خوشامدگویی و آرزوی سفری خوش برای سفیر دانمارک، گفت: در جلسه‌ای که ماه گذشته با سفیر ایران در دانمارک داشتم نادی پور «سفیر ایران در دانمارک» بر توسعه روابط میان دو کشور تأکید داشت.
وی ادامه داد: در این ملاقات مقرر شد، من از سفیر دانمارک در ایران دعوت کنم تا به اصفهان سفر کند و زمینه تعاملات بیشتر فراهم شود.
استاندار اصفهان ادامه داد: دانمارک و ایران در سال‌های گذشته از ظرفیت‌های فی‌مابین، بهره قابل توجهی نبردند و مطلوب است این مراودات منجر به توسعه روابط در بخش‌های مختلف از جمله گردشگری، فرهنگی، اقتصادی، فناوری و … گردد.
وی خطاب به سفیر دانمارک در ایران گفت: از این رو تمایل دارم بیش از پیش با ظرفیت‌های استان اصفهان آشنا شوید و این مراودات بتواند جهت تسهیل روابط فی‌مابین کمک کند.
وی با اشاره به این که اصفهان یکی از استان‌های مهم ایران اسلامی است، گفت: این استان می‌تواند پشتوانه خوبی برای روابط میان دو کشور باشد.
مرتضوی خاطرنشان کرد: بخش‌های اقتصادی قوی، حوزه‌های صنعتی مناسب، حوزه‌های فرهنگی و پیشینه تمدنی و تاریخی غنی اصفهان و ظرفیت‌ بی نظیر گردشگری شاخص‌هایی هستند که در ایجاد و توسعه روابط اثرگذار خواهند بود.
وی افزود: اصفهان علاوه بر دارا بودن ۱۰ هزار واحد صنعتی، از ظرفیت‌های مختلف گردشگری و تاریخی نیز برخوردار است.
استاندار اصفهان یادآور شد: این استان در حوزه‌های هنری و صنایع دستی نیز ظرفیت ویژه‌ای دارد که در کشور و حتی جهان زبانزد است.
مرتضوی خاطرنشان کرد: به دلیل کیفیت و تنوع آثار صنایع دستی، اصفهان از طرف یونسکو به عنوان شهر خلاق جهانی صنایع دستی نام‌گذاری شده است.
وی ادامه داد: در حوزه‌های علم، تکنولوژی، فناوری و دانشگاهی جزو رتبه‌ها و برندهای نخست کشور است. به عنوان مثال دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشگاه اصفهان و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان سه دانشگاه معتبر کشور ما هستند.
استاندار اصفهان با اشاره به وجود پارک‌های علم و فناوری در استان، اظهار کرد: یکی از ظرفیت‌های مهم این حوزه شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان است که ظرفیت‌های فناوری ویژه‌ای را تولید و به کشور ما و کشورهای همسایه عرضه می‌کند.
وی با اشاره به حضور نیروی کار و فنی و مهندسی قوی در استان، بیان کرد: با توجه به وجود ظرفیت‌های قابل توجه اصفهان در این حوزه می‌توانیم میزبان سرمایه‌گذاران دانمارک در ایران باشیم.

  • منبع خبر : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور