به‌ گزارش گویای خبر به نقل از خبرگزاری میراث‌آریا ، یحیی نقی‌زاده محجوب مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری ظهر امروز دوشنبه ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۰ در برنامه زنده ویژه نوروز رادیو بهاران گفت: «از چند روز گذشته اعزام گروه‌های نظارتی تخصصی به اماکن گردشگری که پروانه فعالیت خود را از وزارت میراث‌فرهنگی دریافت کردند، آغاز شده و تیم‌های تخصصی ما در استان‌ها حضور دارند و به همراه کارشناسان نظارت استان‌ها از این مراکز بازدید می‌کنند.»

او افزود: «در حوزه توسعه گردشگری، تبلیغات و اطلاع‌رسانی بخش‌های مختلف فعال هستند و تمهیدات لازم در این زمینه در نظر گرفته شده است.»

نقی‌زاده محجوب تصریح کرد: «هر سال برای ارائه خدمات شایسته و متنوع مرتبط با سفر در ایام نوروز از سوی دستگاه‌های مختلف خدمات‌رسان بخش عمومی و خصوصی، ستادی با عنوان ستاد هماهنگی خدمات سفر تشکیل شده که فعالیت خود را از پایان بهمن‌ماه آغاز کرده است.»

مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری بیان کرد: «ستاد هماهنگی خدمات سفر در قالب ستاد ملی و استان‌ها تدارکات مرتبط با سفر و هماهنگی‌های بین‌دستگاهی مرتبط با این موضوع را در حوزه‌های مختلف در ارتباط با تأمین محل اقامت، پذیرایی، ایمنی، امنیت سفر، ترددهای زمینی، هوایی، دریایی انجام می‌دهد و در مجموعه‌ای به عنوان ستاد سفرهای استانی تجمیع می‌کند و مسائل و مشکلات احتمالی را که در ارتباط با سفر به وجود می‌آید از قبل برنامه‌ریزی می‌کنند و خدمت به مردم ارائه می‌دهند.»

او ادامه داد: «در حوزه وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ما هم متولی بخشی از این خدمات به شکل خاص هستیم که رئیس ستاد ملی خدمات سفر بر عهده معاون گردشگری و در استان‌ها هم دبیری این ستاد با مدیران‌کل استان‌ها و ریاست ستاد با استانداران است.»

نقی‌زاده محجوب اظهار کرد: «در حوزه اقداماتی که در حوزه وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی انجام می‌شود مربوط به تامین اسکان، پذیرایی، تفریحات و… است که به طور خاص برنامه‌ریزی و پی گیری می‌کنیم. همچنین هماهنگی با تشکل‌های فعال و حرفه‌ای با این حوزه با وزارت میراث‌فرهنگی است و در رابطه با تامین هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، بوم‌گردی‌ها، مجتمع‌های پذیرایی‌های بین راهی، سفره‌خانه‌های سنتی و… از قبل نظارت‌های لازم با همکاری بخش نظارتی استان انجام شده است و دستگاه‌های نظارتی مرتبط با اصناف، مشکلات کار چون نصب قیمت مصوب و پروانه معتبر را اعلام می‌کنند.»

مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری گفت: «برای مردم از طریق تماس با تلفن ۰۹۶۲۹ و سامانه www.۰۹۶۲۹.ir این امکان فراهم شده است تا تمام موضوعات مرتبط با سفر از جمله مشکلات‌شان، شکایات و پیشنهادها و تقدیرهای خود را اعلام کنند. پیام مسافران به شکل شبانه‌روزی رسیدگی می‌شود.»

  • منبع خبر : خبرگزاری میراث‌ آریا