مدیرکل دفتر لوازم‌ خانگی و اداری وزارت صمت با اشاره به رونمایی از جایزه ملی فن‌آوری و نوآوری در صنعت لوازم خانگی، اعلام کرد که این جایزه به برترین شرکت فن‌آور، صادرکننده فن‌آور، استارت فن‌آور، بهترین طراحی صنعتی فن‌آورانه و … در صنعت لوازم خانگی اهدا می‌شود.

به گزارش گویای خبر به نقل از شاتا نیوز، «محسن شکراللهی» مدیرکل دفتر لوازم ‌خانگی و اداری وزارت صمت، ضمن بیان مطلب فوق گفت: امسال تلاش شد در کنار برگزاری بیست و سومین نمایشگاه لوازم خانگی و با همکاری بخش‌های مختلف وزارت‌خانه و انجمن تخصصی، دو رویداد مهم و دو رونمایی تاثیرگذار در این صنعت داشته باشیم.

وی افزود: رویداد نخست، رویداد مرور تجربه صنعت لوازم خانگی با حضور بنیان‌گذاران و مدیران فن‌آور برتر در این حوزه با هدف ایجاد جریان گفتگوی ملی حول پیشرفت و بیان چالش‌های پیشرو صنعت بود که برگزار شد. در واقع ما می‌خواستیم بیان کنیم که کجا بودیم، کجا هستیم و کجا می‌خواهیم برویم.

مدیرکل دفتر لوازم‌ خانگی و اداری وزارت صمت ادامه داد: رویداد دوم ارائه معکوس یا همان ریورس پیچ به‌منظور جهت‌دهی به نیازهای تجمیعی صنعت با همکاری شرکت‌های بزرگ لوازم خانگی و شرکت‌های دانش‌بنیان است. محور این نیازهای تجمیعی حول دو محور هوشمندسازی و ساخت و مواد است.

وی اضافه کرد: علت رشد جهشی شرکت‌های دانش‌بنیان در دنیا عبور از مرحله انبار فن‌آوری به سمت تجمیع تقاضا در قطعه‌سازی مخصوصا محصولات دانش‌بنیان و تولید انبوه بوده و ما تلاش داریم با این رویداد و ادامه آن در ماه‌ها و سال‌های آینده به تولید در مقیاس محصولات دانش بنیان لوازم خانگی برسیم.

شکراللهی با تاکید بر این که در کنار رویداد‌ها، شاهد برگزاری دو رونمایی نیز هستیم، یادآور شد: نخست رونمایی از برنامه راهبردی صنعت لوازم خانگی بوده که در راستای تدوین سند راهبردی صنعت بنا به فرمایشات مقام‌معظم‌ رهبری برگزار می‌شود. این برنامه با همکاری و همفکری بخش‌های مختلف کشور اعم از مجلس و دولت و بخش خصوصی تدوین شده است.

وی در این خصوص تاکید کرد: این سند همانند نخ تسبیح به تمرکز در سطوح مختلف از سیاست‌گذاری تا اجرا منجر شده و به انسجام بیشتر در این صنعت کمک شایانی خواهد کرد.

مدیرکل دفتر لوازم‌خانگی و اداری وزارت صمت با اشاره به این که دومین رونمایی مربوط به رونمایی از جایزه ملی فن‌آوری و نوآوری در صنعت لوازم خانگی است، خاطرنشان کرد: این جایزه به برترین شرکت فن‌آور، صادرکننده فن‌آور، استارت فن‌آور و ایده فن‌آوری و نوآوری و نمونه آزمایشگاهی و بهترین طراحی صنعتی فن‌آورانه در صنعت لوازم خانگی تعلق خواهد گرفت.

وی در ادامه تصریح کرد: در این زمینه، ان‌شاءالله یک دبیرخانه دائمی در وزارتخانه تشکیل می‌شود که در آینده نیز بتوانیم این حرکت را با قوت بیشتری ادامه دهیم.

شکراللهی همچنین گفت: عمده تلاش امروز وزارت صمت در حوزه لوازم خانگی انسجام‌بخشی به سیاست‌گذاری و اجرای تنظیمات حکمرانی در این صنعت بوده که ان‌شاءالله محصول آن در افزایش رضایت‌مندی مصرف‌کنندگان و توسعه صادرات تاثیرگذار خواهد بود.

  • منبع خبر : شاتا نیوز