نخستین نشان اعتبار هنر کشور همزمان با ایام الله دهه فجر و با حضور مدیر عامل صندوق اعتباری هنر به حسینعلی شبان‌پور، شبان خوش‌صدای شهرضایی اعطا شد.

به گزارش گویای خبر به نقل از خبرگزاری کتاب ایران، همزمان با آغاز دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، سید مجید پور احمدی، مدیرعامل صندوق اعتباری هنر به دیدار مشهدی حسینعلی شبان‌پور، شبان پیر و خوش صدای شهرضایی رفت و ضمن ابلاغ سلام محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، جویای حال وی شد.

سید مجید پوراحمدی، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در این دیدار تکریم و حفظ شان و جایگاه هنرمندان را وظیفه ذاتی صندوق اعتباری هنر دانست و گفت: عضویت این هنرمند گمنام برای ما افتخاری بزرگ محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر این که پس از قول وزیر  فرهنگ برای تقدیر از استعدادهای ناشناخته سراسر کشور ، نشان «اعتبار هنر» طراحی شد و مورد تایید وزیر قرار گرفت، افزود: از این پس این نشان به تمام هنرمندان ناشناخته شهرهای مختلف کشور که در شهر خود اعتبار هنری دارند و در عرصه فرهنگ و هنر تلاش می‌کنند، اعطا می‌شود.

پیش از این در سفر رئیس جمهور به استان اصفهان و حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ در شهرضا و آشنایی با شبان پیر شهرضایی، وزیر فرهنگ از تقدیر ویژه از این هنرمند در آینده‌ای نزدیک خبر داده و گفته بود: شرایطی فراهم خواهد شد که حسینعلی شبان‌پور از خدمات صندوق اعتباری هنر بهره‌مند شود.

مشهدی حسینعلی شبان‌پور متولد ۱۳۱۶ از پنج سالگی به همراه پدرش به شبانی پرداخته و اکنون که ۸۵ سال دارد، در بیابان‌های غرب شهرضا به کار چوپانی مشغول است. وی با این که استادی ندیده، آواز را با شنیدن تمرین کرده و در ۱۲ دستگاه موسیقی سنتی حتی راست پنجگاه و چهارگاه آواز می‌خواند.

  • منبع خبر : خبرگزاری کتاب ایران