مدیرعامل بانک رفاه کارگران از آمادگی این بانک به منظور حمایت از اقدامات اجرایی و برنامه‌های توسعه‌ای گروه خودروسازی سایپا خبر داد.

به گزارش گویای خبر به نقل از روابط عمومی بانک رفاه کارگران، دکتر اسماعیل للـه‌گانی در نشست مشترک با مهندس توسلی‌مهر مدیرعامل این گروه با بیان این که شرکت سایپا از ظرفیت‌های ارزشمند کشور در حوزه خودروسازی محسوب می‌شود تصریح کرد: این شرکت در دور اخیر فعالیت خود اقدامات مناسبی به منظور پیشبرد برنامه‌های توسعه‌ای داشته است و بانک رفاه کارگران آمادگی دارد از طریق توسعه همکاری‌های متقابل از این خودروساز حمایت و مسیر توسعه آن را بهبود بخشد. 

وی به افزایش سرمایه بانک رفاه کارگران اشاره کرد و گفت: این بانک در حال حاضر دارای یکی از محکم‌ترین و مطمئن‌ترین ساختارهای مالی شبکه بانکی کشور است و با افزایش مجدد سرمایه بانک که به زودی انجام خواهد شد، در راس بانک‌های کشور از منظر کفایت سرمایه قرار خواهد گرفت.

دکتر للـه‌گانی بر ضرورت بهره‌مندی از ابزارهای نوین در حوزه تامین مالی تاکید و انتشار اوراق گواهی سپرده خاص را به عنوان یکی از این ابزارها برشمرد و گفت: این بستر در بانک رفاه کارگران فراهم است که به منظور تامین منابع مورد نیاز پروژه‌های گروه خودروسازی سایپا از جمله خط تولید خودروی آریا از این اوراق بهره‌برداری شود. 

وی افزود: تامین مالی از طریق این اوراق بسیار سریع‌تر از روش‌های دیگر و سود آن بسیار کمتر از بازار سرمایه است.

مدیرعامل بانک رفاه کارگران گفت: در حوزه تامین منابع ارزی مورد نیاز شرکت سایپا نیز بسترهای لازم در بانک رفاه کارگران فراهم است.

دکتر للـه‌گانی با بیان این که وظیفه داریم از تولید ملی و اشتغال‌زایی حمایت کنیم و در این راستا گروه خودروسازی سایپا به عنوان یکی از بزرگ‌ترین واحدهای تولیدی کشور از جایگاه خاصی برخوردار است تصریح کرد: با تامین نقدینگی این شرکت، بستر به منظور توسعه فعالیت‌های آن فراهم خواهد شد و بانک رفاه کارگران می‌تواند از طریق ارایه «کارت رفاهی» به مشتریان شرکت برپایه اوراق گام، به سهم خود در این زمینه اقدام کند. 

مدیرعامل بانک رفاه کارگران گفت: این کارت‌ها با مجوز بانک مرکزی ارایه می‌شوند و ضمن امکان نقدشوندگی در شعب این بانک، قابلیت استفاده در جاهای مختلف از جمله بازار سرمایه را دارند.

وی با اشاره به برات الکترونیک به عنوان یکی دیگر از ابزارهای نوین تامین مالی گفت: این برات با هدف گسترش تامین مالی زنجیره تولید، سرمایه در گردش بنگاه‌های اقتصادی و تسهیل تامین منابع این بنگاه‌ها صادر می‌شود و بستر صدور آن در بانک رفاه کارگران نیز فراهم شده است و می‌توانیم از این ابزار برای پیشبرد برنامه‌های توسعه‌ای شرکت سایپا بهره ببریم.

دکتر للـه‌گانی تشکیل کارگروه مشترک بانک رفاه کارگران و گروه خودروسازی سایپا به منظور تعریف بسته جامع خدماتی برای این شرکت را خواستار شد و گفت: لازم است در این کارگروه خدمات مختلف (از جمله «کارت رفاهی»)، که بانک می‌تواند از طریق توسعه همکاری‌های متقابل به شرکت ارایه دهد مورد بحث و بررسی کارشناسی قرار گرفته و بسترهای بهره‌برداری از آنها فراهم شود. 

مهندس توسلی‌مهر مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا نیز طی سخنانی در این نشست با قدردانی از حمایت‌های بانک رفاه کارگران از این شرکت گفت: همکاری‌های متقابل خوبی بین بانک و شرکت وجود دارد که ضرورت دارد این همکاری‌ها توسعه یابد. 

وی با اشاره به حمایت‌های بانک رفاه کارگران از تولید ملی گفت: صنعت خودروسازی از جمله صنایع اثرگذار و بزرگ کشور محسوب می‌شود که رونق آن اثر مستقیم بر روی تولید ناخالص داخلی و اشتغال‌زایی دارد و لازم است شبکه بانکی حمایت‌های خود از این صنعت را افزایش دهد.

مدیرعامل شرکت سایپا به پروژه خودروی آریا در این شرکت اشاره کرد و گفت: این پروژه یکی از پروژه‌های مهم شرکت در دور اخیر فعالیت محسوب می‌شود که برای پیشبرد آن نیازمند تامین مالی از طریق انتشار اوراق گواهی سپرده خاص بانک رفاه کارگران هستیم.

بیژن قزل‌بیگلو معاون اعتباری بانک رفاه کارگران نیز در این نشست گفت: حمایت از گروه خودروسازی سایپا، در سال‌های اخیر همواره مورد تاکید مدیرعامل و هیات‌مدیره این بانک بوده است و درخواست‌های این شرکت عموما مورد موافقت قرار گرفته است. 

وی با اشاره به برات الکترونیک گفت: بسترهای صدور این برات در بانک رفاه کارگران فراهم شده است و آمادگی داریم نخستین مورد را برای شرکت سایپا صادر کنیم.

معاون اعتباری بانک رفاه کارگران در پایان با بیان این که بزرگ‌ترین سرمایه ثبتی نظام بانکی کشور متعلق به بانک رفاه کارگران است خاطرنشان کرد: این مهم بستر حمایت اثربخش بانک از واحدهای تولیدی در حوزه‌های مختلف را بیش از پیش فراهم کرده است و بر این اساس آمادگی داریم از برنامه‌های توسعه‌ای شرکت سایپا حمایت و از این طریق در مسیر رونق تولید و اشتغال‌زایی در این شرکت گام برداریم.

  • منبع خبر :  روابط عمومی بانک رفاه کارگران