افزایش سرمایه بیمه سینا در مسیر تحقق
مدیرعامل شرکت مادرتخصصی مالی و سرمایهگذاری سینا گفت: افزایش سرمایه بیمه سینا از اولویتهای ما است تا توان پذیرش ریسک و سهم از بازار این شرکت را بالا ببریم.
به گزارش گویای خبر به نقل از روابط عمومی بیمه سینا، دکتر محمد رحیمی مدیرعامل هلدینگ در روز سه شنبه 14 آذرماه 1402 با حضور در بخشهای مختلف ستاد مرکزی شرکت بیمه سینا از نزدیک به گفتگو با مدیران، معاونین و سایر کارکنان این شرکت پرداخت.
محمد رحیمی پس از این بازدید، در نشستی با مدیرعامل و معاونین بیمه سینا اظهار داشت: در شرایط فعلی بازار بیمه اهمیت افزایش سرمایه بیمه سینا برای جذب پرتفویهای بزرگتر و افزایش سهم بیمه سینا از بازار به عنوان یک اولویت توسط شرکت مادرتخصصی مالی و سرمایهگذاری سینا در حال پیگیری است.
وی تاکید کرد: جذب مشتری و پرتفوی سودآور برای شرکت بیمه یک راهبرد است و در این فضا باید از کارگزاران بیمه و شبکه فروش حمایت کرد تا بیمه سینا در سبد پیشنهادی آنان به بیمهگذاران قرار گیرد.
مدیرعامل شرکت مادرتخصصی مالی و سرمایه گذاری سینا با اشاره به وضعیت سرمایهگذاریهای بیمه سینا افزود: “قیمت هر سهم” این شرکت در بازار سرمایه مهم است و باید از ظرفیت ابزار نوین بازار سرمایه در چارچوب آییننامه سرمایهگذاری بیمه مرکزی برای تقویت سود سرمایهگذاریها استفاده کنیم.
رحیمی ادامه داد: استفاده از زنجیره ارزش مالی بنیاد مانند بانک، سبدگردان و کارگزاری و استفاده از سکوهای تامین مالی جمعی برای سرمایهگذاری موجب ایجاد تنوع در فضای سرمایهگذاری شرکت خواهد شد و در سودآوری بیمه سینا اثر خواهد داشت.
وی در ادامه با تاکید بر انتظارات و رهنمودهای دکتر دهقان ریاست بنیاد مستضعفان در همایش 20 سالگی بیمه سینا گفت: 2 نکته کلیدی باید سرلوحه کار قرار گیرد، اول اینکه از تاخیر در پرداخت خسارت مبادا سود کنیم و دوم اینکه مکانیزم پرداخت خسارت را تسریع کنیم.
در ابتدای نشست، دکتر سلطانی ثانی مدیرعامل بیمه سینا با ارایه گزارشی کوتاه از روند فعالیت 8 ماهه اخیر این شرکت گفت: در 8 ماهه سال 1402 به رقمی در حدود 7 هزار میلیارد تومان پرتفوی رسیده ایم.
وی تاکید کرد: تنها 13 درصد پرتفوی بیمه سینا را خانواده شرکتهای بنیاد مستضعفان تشکیل میدهد و عمده پرتفوی مربوط به خارج از مجموعه سهامدار است که توسط تیم مدیریت و شبکه فروش بیمه سینا جذب شده است.