مدیرعامل بانک توسعه تعاون گفت: سهم بانوان در پست‌های مدیریتی و تخصصی بانک افزایش پیدا کرده است.

به گزارش گویای خبر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ،«محمد شیخ‌حسینی» مدیرعامل بانک توسعه تعاون در آیین میلاد حضرت فاطمه(س) و یادبود چهارمین سالروز شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با اعلام این مطلب افزود: آزمون استعدادیابی همکاران اخیراً برگزار شد و آزمونی تکمیلی نیز در پیش است.

وی افزود: امیدواریم در این آزمون‌ها با شناسایی برگزیدگان از جمله بانوان، شرایطی فراهم شود تا آنان طی دوره‌هایی تخصصی به‌عنوان مدیران و متخصصان خبره در سطح شبکه بانکی، به ایفای نقش بپردازند.

شیخ‌حسینی تصریح کرد: در سطح مدیریتی و ابلاغ رویه‌ها، تدابیر مناسبی برای کاهش ساعات کاری و همچنین دورکاری مادران دارای فرزند زیر شش سال صورت پذیرفته است.

وی افزود: با این وجود، این نیاز وجود دارد تا همکاران به‌صورت درون‌واحدی نیز با تقسیم و تفویض کارها، فرصت بهره‌گیری از مزایای زمانی و اداری را برای همکاران مادر فراهم کنند و چنانچه به هر دلیل همکاران مادر در مقاطعی از این شرایط استفاده نکردند، جبران زحمات آنان در قالب اضافه کار، منظور شود.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون گفت: از چالش‌های زندگی مدرن امروزی، این است که امکان دارد انسان‌ها به دلیل فشار کار، توجه کافی به زندگی و خانواده نداشته باشند و این مسأله برای بانوان مصادیق بیشتری دارد. به همین دلیل یکی از رویکردهای مدیریتی بانک توسعه تعاون، فراهم‌سازی شرایط مناسب برای موفقیت بانوان در زمینه‌های شغلی و زندگی است.

وی تأکید کرد: توجه به توصیه رهبر معظم انقلاب ضرورت دارد و امیدوارم نقش‌آفرینی شایسته بانوان آن‌ها را از نقش راهبردی فرزندپروری و محوریت در خانواده دور نکند.

شیخ‌حسینی با بیان این‌که حاج قاسم تربیت‌یافته مکتب حضرت زهرا(س) بود، گفت: سردار سلیمانی که قهرمانی کم‌نظیر و دلاوری از جنس عشق و حماسه بود، عظمتش را مرهون ایمان و معرفت ناشی از تلمذ در مکتب حضرت صدیقه طاهره(س) و شاگردی در محضر امامین انقلاب اسلامی می‌دانست.

وی افزود: در این میان دختران و بانوان پاکدامن ایران اسلامی به‌عنوان یک مسئولیت بزرگ تاریخی با الگو گرفتن از حضرت فاطمه زهرا(س) می‌توانند بسترساز نسلی تاریخ‌ساز و با ایمان باشند؛ نسلی چون نسل سلیمانی‌ها که ظالمان جهان از سایه آن‌ها نیز می‌هراسند و آزادگان جهان به آنان می‌بالند.

 تبیین اقدامات بانک توسعه تعاون در حوزه فعالیت بانوان شاغل

در این آیین «زهرا روتیوند‌ غیاثوند» مشاور مدیرعامل بانک توسعه تعاون در امور زنان و خانواده گفت: ظرفیت مناسبی در این بانک پدید آمده است تا برنامه‌های توانمندسازی بانوان در سطح جامعه و‌ همچنین پرداخت تسهیلات حمایتی به آنان تقویت شود.

وی افزود: شرایط اداری و شغلی بانوان شاغل در بانک توسعه تعاون نیز تسهیل شده است.

غیاثوند خاطرنشان ساخت: با توجه به تصمیمات گرفته‌شده در بانک موضوع پرداخت پاداش‌های میان‌ماهی با کسر کارکرد در ایام مرخصی زایمان منتفی و مقرر شد از ابتدای دی‌ماه تمام پرداخت‌های میان‌ماهی در ایام مرخصی زایمان به‌طور کامل پرداخت شود.

وی توضیح داد: در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، هدیه تولد فرزند مانند هدیه ازدواج مصوب و مقرر شد به تمام همکاران خانم و آقا که صاحب فرزند جدید می‌شوند، پرداخت شود.

مشاور مدیرعامل بانک توسعه تعاون درخصوص ورزش بانوان همکار این بانک گفت: در المپیاد ورزشی سال ۱۴۰۲ برای نخستین بار ورود کردیم و تا حدی شاهد شکل‌گیری رسمی ورزش بانوان شاغل بودیم.

وی افزود: امیدوارم در سال‌های آتی بتوانیم به تقویت این حوزه نیز بپردازیم.

گفتنی‌است، آیین میلاد حضرت فاطمه(س) و یادبود چهارمین سالروز شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، در مجتمع فرهنگی‌ورزشی تلاش با حضور «فاطمه محمدبیگی» نایب‌رئیس کمیسیون مشترک جوانی جمعیت مجلس شورای اسلامی، «محمد چکشیان» معاون امور فرهنگی و اجتماعی و «نرجس بختیارخلج» مشاور امور بانوان و خانواده وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

  • منبع خبر : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی