افزایش ۲۵ درصدی ترددهای جاده ای، سرپرست پلیس راه کشور گفت: در دو روز گذشته تعداد ترددها در مقایسه با سال گذشته ۲۵ درصد افزایش یافته است.

به گزارش گویای خبر به نقل از خبرگزاری مهر، سرهنگ سیاوش محبی؛ در برنامه گفتگوی ویژه خبری افزود: از ۲۵ اسفند که طرح نوروزی آغاز شده است حجم سنگینی از تردد در محورهای استان‌های شمالی، خوزستان، قم، اصفهان و شیراز وجود دارد.

سرپرست پلیس راه کشور گفت: در این مدت تصادفات خسارتی ۱۶ درصد افزایش یافته است، اما تصادفات جرحی ۶ درصد و تعداد فوتی‌ها ۱۷ نفر در مقایسه با سال گذشته کاهش یافته است.

سرهنگ محبی ادامه داد: در دو روز گذشته اجرای طرح نوروزی ۶۰ نفر از هموطنان به دلیل رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی جان خود را از دست داده اند.

وی با بیان اینکه نقاط حادثه خیز از دلایل اصلی وقوع تصادفات جاده‌ای هستند افزود: در جاده‌های برون مرزی سه هزار و ۳۹۲ نقطه و بیش از ۲ هزار نقطه حادثه خیز در مسیرهای درون شهری در سال‌های ۹۵ و ۹۶ شناسایی شد.

سرپرست پلیس راه کشور اضافه کرد: این نقاط در گام نخست با علائم و تابلوهای راهنمایی آشکار سازی شد.

وی گفت: در مجموع بیش از ۵ هزاز نقطه حادثه خیز در جاده‌های کشور وجود دارد.

سرپرست پلیس راه کشور گفت: از هزار و ۵۸۵ نقطه‌ای که سازمان راهداری شناسایی کرد ۲۵۱ نقطه را بررسی و به عنوان اولویت به این سازمان معرفی کردیم که تا کنون ۲۲۲ نقطه ایمن سازی شده است.

سرهگ محبی افزود: راه اندازی سامانه جامع تصادفات در آئین نامه جدید به سازمان راهداری واگذار شده است البته پلیس این سامانه را ایجاد کرده بود و اکنون تصادفات رصد و گزارش‌های آن به دستگاه‌های مربوط مانند وزارت راه ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: براساس آئین نامه جدید در چهار ماه آینده نقاط حادثه خیز به وسیله سازمان راهداری در سامانه جامع تصادفات ثبت می‌شود و پس از چهار ماه در جلسه مشترک نقاط جدید حادثه خیز نیز شناسایی خواهد شد و در این سامانه وارد می‌شود.

سرهنگ محبی افزود: وضع جاده‌ها را بیشتر به وسیله سامانه‌های نوین و هوشمند به طور روزانه رصد می‌کنیم.

وی با بیان اینکه تجهیز سامانه دروبین‌ها وظیفه وزارت راه است، گفت: در کل کشور کمتر از دو هزار دوربین داریم در حالی که پلیس به ۲۰ هزار دوربین برای کنترل جاده‌ها نیاز دارد و کمبود این تعداد دوربین به وسیله حضور نیروی انسانی و از طریق سنتی انجام می‌شود.

سرپرست پلیس راه کشور افزود: هر دوربینی که در اختیار ما قرار گرفته است آن را فعال سازی کردیم.

وی ادامه داد: پس از ناوگان اتوبوسرانی اولویت پلیس برای اتصال به سامانه جی پی اس ناوگان باری کشور است.

  • منبع خبر : خبرگزاری مهر