معاون مدیرعامل در امور فناوری اطلاعات بانک مسکن، به ارایه ۱۳۰ سرویس بانکداری شرکتی و دیجیتال اشاره و تاکید کرد که بانک در پی ارایه یک سبد وسیع از خدمات بانکداری الکترونیکی و دیجیتال است.

به گزارش گویای خبر به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن– هیبنا، دکتر رسول لطفی آینده بانکداری را در جهت بانکداری ایمن با تنوع بالای سرویس‌ها و بر پایه هوش مصنوعی دانست که هدف آن کاهش نیاز مشتریان به مراجعه حضوری است.

معاون مدیرعامل در امور فناوری اطلاعات اشاره کرد که جامعه به سمت دریافت خدمات روزمره به صورت غیرحضوری روی آورده و بانک مسکن نیز با ارایه محصولات متنوع در حوزه بانکداری دیجیتال پاسخ‌گوی این نیاز است. از جمله خدمات ارایه شده در بانک مسکن، می‌توان به سرویس انتقال وجه گروهی، امضای دیجیتال، سفته الکترونیکی، افتتاح حساب غیرحضوری، احراز هویت مبتنی بر هوش مصنوعی و وب سرویس مشتریان خاص اشاره کرد.

وی همچنین بیان داشت که بانک مسکن بر ارایه خدمات در حوزه بانکداری الکترونیکی و دیجیتال تمرکز کرده و به همین منظور پیاده‌سازی سیستم بانکداری متمرکز (core banking) در دستور عملیاتی قرار گرفته است و امیدواریم در این راستا، سرویس‌های بانکداری دیجیتال تولید شده که مشتریان حقوقی و حقیقی بانک از آن‌ها بهره‌مند هستند به بستر جدید منتقل خواهند شد.

دکتر لطفی تاکید کرد که بانک مسکن زیرساخت‌هایی را برای ارایه خدمات غیرحضوری با بستری امن فراهم آورده و در حوزه بانکداری دیجیتال بر اساس استانداردهای بین‌المللی و با استفاده گسترده از هوش مصنوعی به دنبال ایجاد مزیت رقابتی است. او همچنین اشاره کرد که بانک مسکن در پیاده‌سازی افتتاح حساب غیرحضوری به صورت کاملا آنلاین پیشتاز بوده و این روند بدون نیاز به اپراتور و تنها با استفاده از هوش مصنوعی صورت می‌گیرد.

دکتر لطفی توضیح با اشاره به این که راهبرد بانک مسکن در حوزه فناوری اطلاعات بانک مسکن غیرحضوری کردن تسهیلات است، گفت: در حال حاضر همه تسهیلات بانک حضوری انجام می‌شود اما به سمتی می رویم که در سال آینده پرداخت تسهیلات در بانک مسکن غیرحضوری صورت پذیرد.

وی گفت: برای دستیابی به این هدف بستر را به نحوی آماده می‌کنیم که اخذ مدارک و تشکیل پرونده مشتری کاملا غیرحضوری انجام شود و مشتری صرفا برای اخذ وام به شعبه مراجعه کند. در همین راستا خدمت سفته الکترونیکی و امضای دیجبتال پیاده‌سازی شده است.

معاون مدیرعامل در امور فناوری اطلاعات تصریح کرد: دیدگاه ما این است که به تدریج شعب بانکی نقش کم‌رنگ‌تری در حوزه ارایه خدمات داشته باشند و با کاهش هزینه‌ها زیرساخت‌ها را تقویت کنیم و معتقدیم آینده بانکداری به سمت بانکداری ایمن با تنوع سرویس‌های بالا می‌رود تا مشتری از مراجعه به شعبه بی‌نیاز شود و همکاران ما در شعب به سمت اقدامات نظارتی و جذب بازار و موارد خاص با مشتری بروند.

  • منبع خبر : پایگاه خبری بانک مسکن