امکان اعلام شکایت و اعتراض نسبت به محاسبه گازبهای مشترکین خانگی با ثبت شکایت در سامانه بازرسی و پاسخگویی به شکایات شرکت ملی گاز ایران به آدرسs-bazresi.nigc.ir فراهم شده است.

گویای خبر – به گزارش روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، مسلم رحمانی، مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران با بیان این مطلب، اظهار داشت: با ابلاغ آیین‌نامه اجرایی بند «ک» تبصره ۱۵ بودجه ۱۴۰۱ درخصوص افزایش تعرفه گازبهای خانگی، صدور قبض‌های جدید گاز برای مشترکین پرمصرف و بسیار پرمصرف این بخش با افزایش همراه خواهد شد.

وی ادامه داد: بر اساس این گزارش، اعمال تعرفه‌های جدید از تاریخ ۱۶ آذرماه سال جاری محاسبه خواهد شد. از این رو، مشترکین محترم می‌توانند بمنظور مشاهده و محاسبه صورتحساب خود به وبگاه شرکت ملی گاز ایرانwww.nigc.ir مراجعه کنند.

رحمانی در ادامه، افزود: همچنین برای ثبت شکایت آن دسته از مشترکین گاز خانگی که نسبت به گازبهای محاسبه شده در قبض جدید اعتراض دارند، امکان ثبت درخواست در سامانه بازرسی و پاسخگویی به شکایات به آدرسs-bazresi.nigc.ir  فراهم شده است.

به گفته رحمانی، علاوه بر این، تمامی متقاضیان و مشترکین گازطبیعی می‌توانند درخواست‌های خود به‌منظور دریافت خدمات را از آدرس  www.nigc.ir/services دنبال کنند. بدیهی است شرکت‌های گاز استانی نیز موظفند کلیه سامانه‌های خدماتی خود را به این آدرس متصل کنند.

خاطر نشان می‌شود؛ بر اساس آیین‌نامه اجرایی بند «ک» تبصره ۱۵ بودجه ۱۴۰۱ درخصوص افزایش تعرفه گازبها، تعرفه مشترکین با مصرف متعارف که در سه پله اول قرار دارند، نسبت به سال گذشته افزایشی نداشته و صورتحساب آن‌ها مشابه سنوات گذشته است.

علاوه بر این، آن دسته از مشترکین خانگی  که مصرف گاز آن‌ها در ماه‌های سرد سال نسبت به دوره مشابه سال قبل کمتر شود، به ازای هر یک درصد کاهش، مشمول تخفیف پاداش صرفه‌جویی معادل ۳ درصد در گازبهای صورتحساب همان دوره خواهند شد که این تخفیف تا سقف ۴۵ درصد گازبها در صورتحساب آن‌ها اعمال خواهد شد.

همچنین گازبهای مشترکینی که در ماه‌های بسیار سرد سال، مصرفشان حداکثر ۷۰ درصد الگوی متعارف (سقف پله ۳ جدول پلکانی) باشد، مشمول ۱۰۰ درصد تخفیف و مصرف آن دوره برای مشترک، بدون هزینه (رایگان) خواهد بود. در مقابل، تعرفه مشترکین پرمصرف بخش خانگی، یعنی از پلکان ۴ به بعد افزایش یافته است. این تغییر تعرفه از ۱۶ آذرماه در صورتحساب‌های مشترکین محترم اعمال می‌شود.

 

  • منبع خبر :  شرکت ملی گاز ایران