فراخوان رویداد «الزامات و سازوکارهای تحقق مرجعیت رسانه‌ای در ایران» به منظور تدقیق چارچوب مفهومی و سیاستی مسئله مرجعیت رسانه‌ای و همچنین مشارکت نخبگان و ذی‌نفعان در تدوین بسته‌های سیاستی منتشر شد.

به گزارش گویای خبر به نقل از خبرگزاری خانه ملت، دفتر مطالعات فرهنگ و آموزش مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در نظر دارد به‌منظور تدقیق چارچوب مفهومی و سیاستی مسئله مرجعیت رسانه‌ای و همچنین مشارکت نخبگان و ذی‌نفعان در تدوین بسته‌های سیاستی رویداد یک روزه‌ای را با عنوان «الزامات و سازوکارهای تحقق مرجعیت رسانه‌ای در ایران» در مهرماه ۱۴۰۲ برگزار نماید.

محورهای این رویداد عبارتند از؛
– چارچوب مفهومی مرجعیت رسانه‌ای با تمرکز بر اقتضائات بومی سیاست‌گذاری رسانه‌ای در ایران
– آسیب‌شناسی وضعیت پایش و سنجش ارتباطات و رسانه‌ها در ایران
– ارائه شاخص‌های سنجش اعتماد و مرجعیت رسانه‌ای
– ارزیابی معماری نهادی دستگاه‌های ارتباطی-رسانه‌ای از منظر مولفه‌های اعتماد و مرجعیت
– ارزیابی عملکرد دستگاه‌های ارتباطی-رسانه از منظر مولفه‌های اعتماد و مرجعیت
– الزامات گردش صحیح اطلاعات در کشور با تمرکز بر افزایش اعتماد و مرجعیت رسانه‌های داخلی
– الزامات سیاستی و تقنینی برای تحقق مرجعیت رسانه‌های داخلی و شبکه‌های اجتماعی

اساتید، صاحب‌نظران، دانشجویان و فعالان حوزه رسانه و فضای مجازی می‌توانند ایده‌ها و یادداشت‌های سیاستی خود در محورهای فوق را با حجم حداکثر ۱۵۰۰ کلمه تا ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ به رایانامه media_governance@mrc.ir و یا نام کاربری r_gh۱۴۰۲@ در پیام‌رسان‌های «بله» و «ایتا» ارسال کنند.

ایده‌ها و یادداشت‌ها پس از داوری و بررسی اولیه، با همکاری طراحان ایده تقویت و غنی شده و به عنوان پیشنهادهای سیاستی و پیش‌نویس طرح‌ها، به نمایندگان مجلس شورای اسلامی ارائه خواهند شد و نهایتا از ایده‌های برتر تقدیر خواهد شد. همچنین صاحبان یادداشت‌های برتر و برگزیده، علاوه بر دریافت جوایز نقدی، فرصت همکاری با مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در این زمینه را خواهند داشت.

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی حضور در رویداد با شماره تلفن ۰۲۱۷۵۱۸۳۳۵۷ تماس حاصل نمایند.

  • منبع خبر : خبرگزاری خانه ملت