در حاشیه رویداد کیش اینوکس، تفاهم‌نامه میان بانک توسعه تعاون و صندوق پژوهش و فناوری صنعت نفت منعقد شد.

به گزارش گویای خبر به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون، محمد شیخ حسینی مدیرعامل بانک توسعه تعاون در ارتباط با تفاهم‌نامه بانک و صندوق پژوهش و فناوری صنعت نفت اظهار داشت: صنایع نفت، گاز و پتروشیمی از بخش‌های راهبردی اقتصاد محسوب می‌شوند و ارزش افزوده فراوان، ایجاد اشتغال، ارزآوری و کمک به تقویت تراز تجاری و بازرگانی کشور از مهم‌ترین مزیت‌های این بخش مهم است.

وی افزود: بانک توسعه تعاون بر اساس این تفاهم‌نامه عهده دار تامین مالی طرح‌های معرفی شده صندوق پژوهش و فناوری صنعت نفت در حوزه صنایع پایین دستی صنعت نفت، گاز و پتروشیمی می‌گردد و طرح‌های دانش بنیان از اولویت و اهمیت خاصی برخوردار است.

شیخ حسینی تصریح نمود: توسعه اقتصادی و اجتماعی از طریق طرح‌های دانش بنیان از راهبردهای مهم کشور است و شرکت‌های دانش بنیان موجب می‌گردند فرآیند توسعه به صورت اصولی و بنیانی صورت پذیرد.

این مقام بانکی خاطر نشان کرد: بانک توسعه تعاون در نمایشگاه بورس، بانک و بیمه در جزیره کیش، نشست‌ها و جلسات خوبی برگزار نموده و تصمیمات و تفاهمات مهمی برای کمک به بخش‌های تولیدی و تعاونی انجام پذیرفته است.

شیخ حسینی تاکید کرد: بانک توسعه تعاون به عنوان عاملیت طرح‌های مهم ملی از جمله تبصره ۱۸ قانون بودجه و طرح نهضت ملی مسکن ظرفیت‌های گسترده‌ای برای تامین مالی بخش‌های تولیدی دارد.

حمید حیدری مدیر عامل صندوق پژوهش و فناوری صنعت نفت در این جلسه گفت: بانک توسعه تعاون با رویکرد توسعه‌ای و حمایتی، تامین مالی بسیاری از شرکت‌های دانش بنیان را بر عهده داشته است و از طریق امضای این تفاهم‌نامه نیز رویکرد راهبردی برای حمایت از طرح‌های دانش بنیان صنایع نفت، گاز و پتروشیمی برقرار می‌شود.

در این جلسه حسن شریفی معاون مدیرعامل در امور عملیات بانکی، کریم میرزاخانی معاون مدیرعامل در امور استان‌ها و بازاریابی، شهرام بخشا معاون مدیرعامل در امور برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات و سید علی میرفخرایی رئیس اداره‌کل روابط عمومی و تعدادی از مدیران ارشد شرکت‌های تابعه بانک حضور داشتند.

  • منبع خبر : روابط عمومی بانک توسعه تعاون