معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از انعقاد قرارداد جهت تامین ۵ هزار دستگاه اتوبوس برای پایتخت خبر داد.

گویای خبر – به گزارش پایگاه خبری شهر، جلال بهرامی در حاشیه یکصد و سی امین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که وزارت کشور و شهرداری تعهد تامین ۲ هزار دستگاه اتوبوس را دارند، اظهار کرد: ما قدرالسهم ۶۵۰ دستگاه را پرداخت کردیم و ۱۸۰ دستگاه نیز تحویل داده شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تاکید کرد: اگر طبق طرح جامع حساب کنیم ۹ هزار دستگاه اتوبوس نیاز داریم که در حال حاضر تعداد اتوبوس‌ها با احتساب بخش خصوصی بیش از ۲ هزار دستگاه است.

وی با بیان این که ۲۷ دستگاه اتوبوس روز گذشته بازسازی شده است، یادآور شد: برای ۵۰۰ دستگاه قرارداد بازسازی منعقد شده است.

بهرامی تاکید کرد: چند سال ورودی اتوبوس به ناوگان تضعیف شده بود و اگر هر سال حتی ۱۰ تا ۱۵ دستگاه وارد می‌شد، به این مشکل نمی‌رسیدیم که در حال حاضر نیاز ما به هفت هزار دستگاه برسد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تاکید بر این که با تولیدکننده داخلی توافق‌نامه امضا کردیم، تصریح کرد: با گروه بهمن خودرو دو هزار دستگاه و گروهی دیگر نیز دو هزار دستگاه قرارداد منعقد شده و یک هزار دستگاه نیز در هفته آینده منعقد خواهد شد.

وی با تاکید بر این که دو هزار دستگاه نیز وزارت کشور باید تحویل دهد، خاطرنشان کرد: ما برنامه‌ریزی انجام داده‌ایم، اما نمی‌توان به تولیدکنندگان فشار وارد کرد؛ با وجود این که ۶ هزار دستگاه تعهد دادند، اما چون سال‌ها تعطیل بودند، تحویل آن زمان‌بر خواهد بود.

بهرامی با بیان این که پنج هزار خرید مستقیماً از سوی شهرداری صورت می‌گیرد، تصریح کرد: این خرید از منابع داخلی شهرداری تامین خواهد شد؛ در بخش اتوبوس برقی نیز وزارت کشور مذاکرات داخلی و خارجی را انجام داده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به این که از ابتدای سال ۴۰۰ دستگاه وارد ناوگان شده و ورود ۱۵۰ دستگاه به دلیل این که بحث پلاک داشتند به تاخیر افتاد، افزود: از این تعداد ۲۰۰ دستگاه از ۲۲ بهمن ماه و روزهای برفی با پلاک موقت وارد شهر شدند و رایگان به مردم خدمات دادند و هرج ا تجمیع مسافر داشته باشیم این اتوبوس‌ها به محل اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به تکمیل خطوط مترو گفت: تست گرم خط ۶ انجام شده و تست گرم خط هفت نیز فردا انجام می شود؛ در تلاش هستیم تا پایان سال پنج ایستگاه را افتتاح کنیم که اگر نتوانیم ناوگان را تامین کنیم، عملاً اثرگذار نخواهد بود.

  • منبع خبر :  پایگاه خبری شهر