مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از افتتاح و آغاز به کار اولین موزه تخصصی نگارگری و هنرهای تجسمی در اصفهان خبر داد.

به گزارش گویای خبر به‌ نقل از روابط‌ عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، علیرضا ایزدی با اعلام این مطلب گفت: این موزه تخصصی توسط بخش خصوصی و با مجوز رسمی از وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افتتاح شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان ادامه داد: با توجه به اهمیت هنر نگارگری در سطح استان و فعالیت قابل‌قبول هنرمندان برجسته در این رشته و همچنین نبود مکانی برای نمایش این آثار فاخر، این موزه به مساحت بیش از ۴۵۰ مترمربع و با هدف معرفی تخصصی آثار هنرمندان نگارگری استان به مدیریت حسین قانعیان افتتاح شد.

وی افزود: در این موزه نگاه به موضوع هنرهای تجسمی به‌خصوص نگارگری و اهمیت این موضوع در میان مردم و وجود هنرمندان طراز اول این رشته اصیل ایرانی است، بنابراین نگاهی که به این رشته در این موزه شده یک نگاه تخصصی است و سعی شده تا به کمک آثار نگارگری که در گالری ثابت موزه به نمایش گذاشته می‌شود و همچنین نمایش آثار هنرمندان برگزیده این رشته در نمایشگاه موقت، آثار این هنرمندان هر چه‌بهتر معرفی شود.

موزه تخصصی نگاه توسط بخش خصوصی و در محل ضلع شرقی گذر تاریخی و فرهنگی چهارباغ عباسی افتتاح و آماده خدمات‌رسانی به علاقه‌مندان به هنر اصیل نگارگری است.

  • منبع خبر : اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان