کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام بارش پراکنده در ارتفاعات البرز مرکزی از وقوع گردوخاک در بیشتر مناطق کشور و کاهش کیفیت هوا خبر داد.

به گزارش گویای خبر، فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در خصوص وضعیت جوی و آب و هوای امروز دوشنبه ۱۳ شهریورماه و روزهای آتی گفت: امروز و فردا برای هرمزگان و بخش‌هایی از جنوب‌شرق فارس، رگبار و رعدوبرق و گاهی وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی شده است. همچنین امروز در سواحل غربی دریای خزر، ارتفاعات البرز، شرق اردبیل، ارتفاعات زاگرس مرکزی و برای روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در ارتفاعات البرز مرکزی، بارش‌های پراکنده تداوم دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: از امروز تا پنج‌‌شنبه در نواحی شمال‌شرق، شرق و جنوب‌شرق کشور و بخش‌هایی از مرکز، افزایش سرعت وزش باد و کاهش کیفیت پیش‌بینی شده است که این شرایط برای روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه در بخش‌هایی از غرب و جنوب‌غرب تداوم دارد.

گودرزی توضیح داد: امروز و فردا در شرق کشور به ویژه منطقه زابل، طوفان شن و خاک را داریم که سبب کاهش دید در این مناطق خواهد شد. حتما رانندگانی که قصد تردد در این منطقه را دارند آگاهی داشته باشند که جاده‌های مواصلاتی این مناطق کاهش شدید دید، دارد.

وی افزود: از پنج‌شنبه کاهش دما در نوار شمالی کشور نیمه شمالی را خنک می کند. تهران آسمانی صاف و گاهی افزایش باد را دارد و بیشینه دمای پایتخت به ۳۶ درجه بالای صفر می‌رسد.