شهردار تهران گفت: تعداد ۱۰۳ ملک شهرداری تاکنون بازپس گرفته شده که ارزش این املاک در مجموع به ۹ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان می‌رسد.

به گزارش گویای خبر به نقل از پایگاه خبری شهر، علیرضا زاکانی با بیان این که ما در دوره مدیریت شهری جدید، املاک شهرداری را بازپس‌گیری کرده‌ایم، اظهار کرد: بخش عمده‌ای شامل ۱۰۳ ملک باز‌پس‌گیری شده است.

شهردار تهران با تأکید بر این که ما مکلف نیستیم اسامی متصرفان را منتشر کنیم و این خلاف قاعده است، یادآور شد: ما چنین وظیفه‌ای نداریم و وظیفه ما این است که املاک شهرداری را پس بگیریم و مراجع نظارتی کشور اگر خواستند می‌توانند فهرست را منتشر کنند.

وی ادامه داد: شهرداری فهرست املاک را منتشر کرده اما اسم افراد را منتشر نمی‌کند؛ چون بخشی از این مواردی که پس گرفته شده بر اساس مصوبه‌ای در ادوار گذشته دست فردی بوده که از مرحله‌ای تعهدات خود را انجام نداده و یا تاریخ مصوبه به پایان رسیده و بر همین اساس ما امکانات خود را پس گرفته‌ایم.

شهردار تهران در واکنش به این موضوع که تصور مردم بر این است که املاک در دست افراد بزرگ بوده است، گفت: ما نمی‌گوییم چنین چیزی نیست و ممکن است باشد اما این که تمام املاکی که بازپس‌ گرفته‌ایم در دست افراد بزرگ بوده باشد، چنین نیست.

وی با تأکید بر این که با این وجود ما تعهدی برای انتشار اسامی نداریم، یادآور شد: این اقدام جز مخدوش شدن اذهان عمومی نتیجه‌ای به دنبال ندارد. آن چه اهمیت دارد، این است که بنده از به یغما رفتن اموال شهر جلوگیری کنم و اموالی که به یغما رفته را بازگردانم.

زاکانی در پایان با اشاره به ارزش مالی املاک بازپس‌گیری شده شهرداری اعلام کرد: ارزش این املاک به  ۹ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان می‌رسد.

  • منبع خبر : پایگاه خبری شهر