انجمن آثار و مفاخر فرهنگی به مناسبت روز بزرگداشت «عطار نیشابوری»، مراسم پاسداشت مقام این حکیم، شاعر و عارف گرانقدر ایرانی را چهارشنبه ۲۴ فروردین‌ماه ۱۴۰۱ در فضای مجازی برگزار می‌کند.

به گزارش گویای خبر به نقل از خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در این برنامه که از ساعت ۱۶ تا ۱۸ برگزار خواهد شد، حسن بلخاری رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، مهدی محقق، رئیس هیأت مدیره انجمن،محمود شالویی دستیار وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدعلی اصغر میرباقری‌فرد، استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه اصفهان و علی‌محمد خراسانی، عطارشناس و پژوهشگر ارشد مرکز میراث خطی آکادمی ملی علوم جمهوری تاجیکستان به ایراد سخن خواهند پرداخت.

فریدالدین محمد عطار نیشابوری، معروف به عطار ، شاعر و عارف ایرانی قرن ششم و هفتم قمری بود. او برای کسب علم، به هند، عراق، شام و مصر مسافرت کرد. سپس به نیشابور بازگشت و تا پایان عمر در آنجا زیست. «عطار» با علوم مختلفی مانند قرآن، حدیث، فقه، تفسیر، ‌طب، نجوم و کلام آشنا بود که نتیجه آن در آثارش نیز دیده می‌شود. الهی‌نامه، اسرارنامه، خسرونامه و منطق‌الطیر از آثار منظوم عطارند و تذکره‌ الاولیا تنها اثر او به نثر است.

این مراسم به صورت زنده از صفحه اینستاگرام انجمن به نشانی: https://www.instagram.com/anjomanasarmafakher2 پخش می شود.

همچنین علاقه‌مندان می‌توانند فایل‌های تصویری سخنرانان این مراسم را به صورت همزمان در صفحات انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در فضای مجازی در آدرس های زیر مشاهده کنید:

https://t.me/anjomanasarmafakher

https://www.aparat.com/mafakherefarhangi

  • منبع خبر : خبرگزاری کتاب ایران