مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران، در نشست خبری اعلام برنامه‌های سی‌‌امین دوره هفته کتاب انتشار ۱۱۶ میلیون نسخه کتاب در یک‌سال گذشته را نشانه عبور ناشران از بحران کرونا ارزیابی کرد که بیش از ۷ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان حجم اقتصادی آن است.

به گزارش گویای خبر به نقل از خبرگزاری کتاب ایران، نشست خبری سی‌امین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، با حضور علی رمضانی، مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران و دبیر این دوره از هفته کتاب در سرای کتاب موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار شد.

رمضانی در این نشست با اشاره به برنامه‌های خبری سی‌امین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، با بیان این که هفته کتاب، از موالید توجه انقلاب اسلامی به حوزه کتاب و کتابخوانی و نشر و محتوا است، گفت: از هفته کتاب سال گذشته تاکنون حدود ۱۱۶ میلیون نسخه کتاب در کشور منتشر شده است. این میزان تولید نشان‌ می‌دهد، مجموعه ناشران با گذر از کرونا به دور فعالیت‌های خود بازگشتند و به نیاز مخاطبان خود پاسخ بگویند.

وی حجم اقتصادی انتشار ۱۱۶ میلیون نسخه کتاب را بیش از ۷ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

دبیر سی‌امین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با بیان این که در هفته کتاب تلاش شد در کنار نمایشگاه کتاب تهران، فضای رسانه کشور به سمت کتاب و کتابخوانی معطوف شود و انتخاب شعار و پوستر‌ هفته کتاب نیز در همین راستا است.

رمضانی در ادامه با اشاره به اجرای سه دسته برنامه در ۳۱ استان کشور گفت: این برنامه‌ها در قالب پویش‌‌ ‌و مسابقات، نشست‌ها و معرفی‌ها و تحلیل و تکریم از پیشکسوتان و اصحاب صنعت نشر از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری چهار دستگاه موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کانون مساجد و وزارت آموزش و پرورش و ۶۰‌ دستگاه دیگر طراحی شده است‌.

به گفته رمضانی، طرح اکران شهری کتاب‌های نویسندگان و به شهر آوردن کتاب نیز یکی دیگر از اقدامات و برنامه‌های هفته کتاب است که از دو روز قبل در تهران آغاز شده و در سراسر کشور نیز اجرا می‌شود.

  • منبع خبر : خبرگزاری کتاب ایران