معاون فرهنگی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران از برگزاری رویداد فرهنگی “عطر سیب” در میدان آیینی امام حسین (ع) خبر داد.

گویای خبر – به گزارش پایگاه خبری شهر، سید علیرضا فاطمیون پور در نشست خبری «رویداد عطر سیب» که با حضور حجت الاسلام مصطفی جامه‌‌دار دبیر اجرایی و اهالی رسانه برگزار شد؛ گفت: رویداد فرهنگی عطر سیب پیش از دو هفته قبل با هدف کمک به هیات‌ها و تامین نیازهایشان راه اندازی شده است و هیات‌های بزرگ و کوچک و حتی روضه‌های خانگی می‌توانند از این امکانات بهره ببرند.

وی افزود: امسال پیش‌بینی می‌شود بیش از پنج هزار هیات به دبیرخانه عطر سیب مراجعه کنند.
سخنگوی رویداد «عطر سیب» ادامه داد: بیستمین دوره نمایشگاه عطر سیب از ۲ تا ۹ مردادماه ساعت ۱۶ تا ۲۳ در میدان آیینی امام حسین (ع) برگزار می‌شود.
وی با اشاره به این که مراسم سوگواری برای اباعبدالله (ع) یک سوگواری ملی محسوب می‌شود، بیان کرد: نمایشگاه عطر سیب خدمات خود را علاوه بر هیات‌های  مذهبی خرد و کلان و روضه‌های کوچک خانگی به عموم مردم مخاطبان و شهروندان ارائه می‌دهد.
معاون سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران با بیان این که این رویداد برای حضور خانواده‌ها طراحی شده است، یادآور شد: از لباس‌های سیاه تا زنجیرهای کوچک و بزرگ، از بساط نذری‌های کوچک خانگی و ظروف یکبار مصرف و لوازم بهداشتی تا کتیبه‌ها و پرچم‌ها، از محصولات فرهنگی تا لوازم صوتی و الکترونیک و مواد غذایی در نمایشگاه عطر سیب ارائه شده است.
وی تاکید کرد: تلاش شده تا وقتی هیات و یا خانواده‌ای به این نمایشگاه مراجعه کرد، در گروه‌های مختلف سنی و بنا به سطوح مختلف مطالبات بتواند از این نمایشگاه بهره‌برداری کند.
سخنگوی رویداد فرهنگی عطر سیب در ادامه با بیان این که گردآوری تمامی محصولات و ملزومات ماه محرم و سوگواری حسینی در یک فضای مشخص باعث سهولت دسترسی مخاطبان به تمامی مایحتاج لازم برای این ماه می‌شود؛ گفت: عرضه‌کنندگان در این نمایشگاه تخفیفات مختلفی را برای کالاهای خود در نظر گرفته‌اند.
وی با اشاره به این که در نمایشگاه امسال بخش قابل توجهی از غرفه‌ها به اقلام فرهنگی و هنری مرتبط با ایام سوگواری اختصاص پیدا کرده است، افزود: این اقلام متناسب با برگزاری هیات، روضه خانگی و یا نیاز خانواده‌ها پیش‌بینی شده است.
فاطمیون با بیان این که تنوع سنی کودک تا بزرگسال از دیگر ویژگی‌های این بخش است، ادامه داد: فراهم‌سازی و اختصاص امکانات و اعتبار به هیات‌های کوچک برای توسعه خدمات این گروه‌ها  ملزوماتی دارد که این ملزومات به صورت جامع در نمایشگاه عطر سیب قابل دسترسی است.
وی با تاکید بر این که روضه‌های خانگی محافل خصوصی خانواده‌هایی هستند که نسل فردای این کشور را با فرهنگ عاشورایی تربیت می‌کنند، گفت: نمایشگاه عطر سیب با ارائه محصولات فرهنگی و مذهبی فرصتی را برای تداوم و توسعه این روضه‌ها فراهم می کند.
سخنگوی رویداد فرهنگی عطر سیب یادآور شد: نمایشگاه عطر سیب در صدد یادآوری و تاکید بر نقش نوجوانان در تداوم فرهنگ عاشورایی است و براساس حضور پر اثر این گروه سنی در بخش های مختلف مراسم سوگواری را به تصویر می‌کشد.
وی با بیان این که نمایشگاه عطر سیب با اختصاص جایگاه ویژه به غرفه‌های کودکان و نوجوانان در میدان امام حسین (ع) فرصت به مشارکت گرفتن این نسل در توسعه فرهنگ عاشورایی را بیش از پیش فراهم کرده است؛ یادآور شد: اداره هیات مذهبی و حلقه‌های حسینی با درایت پیرغلامان حسینی، تجربه‌ای گرانقدر و بی‌بدیل است که به یقین با منشی که این پیشکسوتان دارند، این تجربیات به سادگی و با شفقت در اختیار نسل جوان قرار می‌گیرد.
معاون سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران با بیان این که نمایشگاه عطر سیب بستری برای تعامل جوانان و پیرغلامان هیات‌های حسینی را فراهم می‌کند؛ تاکید کرد: به این ترتیب نسل جوان می‌توانند با دریافت تجربیات نسل‌های پیشین و به روزآوری این خدمات با اقتضائات امروز گامی اثر بخش‌تر برای زنده نگه داشتن فرهنگ حسینی بردارند.

ارایه ملزومات مورد نیاز خانواده‌ها و هیات ها در نمایشگاه عطر سیب
بر اساس این گزارش، در ادامه این مراسم دبیر اجرایی رویداد عطر سیب گفت: افتخاری نصیب مردم ایران شده که ما ملت امام حسین(ع) هستیم و در قلب مان محبت امام حسین(ع) و زیارت ایشان قرار گرفته است.
حجت الاسلام مصطفی جامه دار افزود: در برگزاری عطر سیب در میدان آیینی امام حسین (ع) امسال اتفاق مهمی رقم خورده است، به طوری که هم برای هیات‌ها و هم خانواده‌ها نیازها پیش‌بینی شده است. تمام محصولاتی که خانواده نیاز دارد از پوشاک تا ملزومات خانه جهت آمادگی برای مراسم محرم در اختیارشان قرار دارد.

  • منبع خبر :  پایگاه خبری شهر