دبیرخانه کمیته‌ پدافند غیرعامل بانک ملی با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم اهتمام به مقوله جهاد تبیین،  هفدهمین کارگاه آموزشی جنگ ترکیبی و جهاد تبیین را در استان کرمانشاه برگزار کرد.

به گزارش گویای خبر، هفدهمین کارگاه آموزشی جنگ ترکیبی و جهاد تبیین که برای کارشناسان، بازرسان، روسای شعب و نیز روسای دوایر ستادی اداره امور شعب استان کرمانشاه برگزار شد؛ حسین صابری دبیر کمیته پدافند غیرعامل و مدیریت بحران بانک ملی ضمن تبیین علت و چرایی تلاش غرب برای فروپاشی نظام مقدس جمهوری اسلامی در طی ۴۳ سال گذشته، به شگردها و شیوه‌های رسانه‌ای و تبلیغاتی و جنگ روانی در اغتشاشات اخیر اشاره کرد.

وی در ادامه به راهکارهای مواجهه و خنثی‌سازی از تهدیدات نوین اشاره و آگاه‌سازی افکار عمومی درباره‌ شیوه‌ها و راهبردهای دشمن را به ‌عنوان مهم‌ترین راهکار قلمداد کرد.

دبیر کمیته پدافند غیرعامل و مدیریت بحران بانک ملی، اصلی‌ترین علل تلاش همه‌جانبه دشمن برای رویارویی با ایران اسلامی را قرار گرفتن ایران در موقعیت ممتاز ژئوپلیتیک، ژئواکونومیک در خاورمیانه که بیش از پنجاه درصد از جریان انرژی کل دنیا از شمال و جنوب آن عبور می‌کند، ناکام نمودن نقشه‌های غرب به رهبری ایالات متحده در خاورمیانه علیرغم هزینه‌ هفت تریلیون دلاری آمریکا برای اجرای این نقشه‌ها، برخورداری ایران از مکتب الهام‌ بخش ایرانی ‑ اسلامی که خوی تمدنی دارد و برای سایر کشورها الهام‌بخش و استکبارستیز است؛ دانست.

وی همچنین همزمانی جنگ سایبری، جنگ اقتصادی، جنگ رسانه‌ای، وضع تحریم‌های جدید، استفاده از سلاح، اخبار جعلی را از مصادیق ترکیبی بودن این جنگ قلمداد کرد.

در ادامه، حسینعلی بیگی معاون اداره کل مبارزه با پول‌شوبی و تامین مالی تروریسم بانک ملی، به حوزه پدافند زیستی از جمله پروژه‌های ایالات متحده در کاهش رشد جمعیت جهان و ایران و همچنین پدافند اقتصادی شامل حکمرانی جریان دلار در دنیا ، جنگ ارزی و … اشاره کرد.

در بخش دیگری از این کارگاه آموزشی موسوی صمدی دکترای سیاست‌گذاری فرهنگی و تحلیل‌گر رسانه به تشریح فنون فرزندپروری و ارتباطات خانوادگی در عصر رسانه پرداخت.

بر اساس این گزارش، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمانشاه نیز در این کارگاه آموزشی به اهمیت موضوع پدافند غیرعامل اشاره و افزود که دشمنان قصد خدشه‌دار نمودن اعتماد عمومی را دارند.

در پایان این کارگاه آموزشی، به سوالات، ابهامات و نقدهای شرکت‌کنندگان در خصوص مباحث مطروحه پاسخ داده شد.