با امضای تفاهم‌نامه و اختصاص اعتبار ۷۵۰ میلیارد تومانی، بزرگ‌ترین مجتمع‌های خاویاری کشور در لرستان ایجاد می‌شود.

به گزارش  گویای خبر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، در پی دیدار استاندار لرستان با رئیس سازمان شیلات ایران و فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا و امضا تفاهم‌نامه‌ای سه‌جانبه میان سازمان شیلات ایران، استانداری لرستان و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا، اعتباری بالغ بر ۷۵۰ میلیارد تومان از سوی سازمان شیلات ایران برای احداث بزرگ‌ترین و مهم‌ترین مجتمع‌های پرورش ماهی خاویاری کشور در لرستان تخصیص داده شد.

استاندار لرستان در حاشیه این دیدار گفت: امضای این تفاهم‌نامه، در حوزه آبزی‌پروری استان یک انقلاب ایجاد خواهد کرد.
فرهاد زیویار افزود: با توجه به برنامه‌های دولت سیزدهم برای افزایش ظرفیت‌ شیلات در لرستان، با این تفاهم‌نامه تولیدات شیلات استان دو برابر خواهد شد.
وی عنوان کرد: در راستای این تفاهم‌نامه چندین مجتمع بزرگ آبزی پروری در استان ایجاد خواهد شد که مهم‌ترین آن‌ها ایجاد مجتمع‌های خاویاری با ظرفیت ۱۰ هزار تن می‌باشد.
استاندار ادامه داد: ظرفیت تولید خاویار در این مجتمع‌ها با ظرفیت تولیدی کل کشور برابری خواهد کرد.
زیویار با اشاره به اهمیت فروش این محصولات گفت: در راستای ایجاد بازار فروش این مجتمع‌ها، یک بازارچه مرکزیِ آبزیان در خرم‌آباد راه‌اندازی خواهد شد.
وی افزود: در این بازارچه محصولات با قیمت مناسب به مردم عرضه خواهند شد و صادرات آبزیان به مناطق مختلف کشور و خارج از کشور نیز انجام خواهد شد.
ایجاد امنیت غذایی، محرومیت‌زدایی در منطقه، ایجاد اشتغال و درآمد از طریق تولید آبزیان، توسعه صادرات غیر نفتی در استان و ارزآوری در لرستان از مهم‌ترین اهداف این تفاهم‌نامه ذکر شده است.

  • منبع خبر : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور