منصوری با اعلام این که بلندمرتبه سازی بدون در نظر گرفتن پیوست‌های فرهنگی، اجتماعی و زیرساخت های لازم، آسیب‌زا است؛ گفت: در طرح جدید مسکن این استان، بلندمرتبه سازی اجرا نمی شود.

 گویای خبر – به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، محسن منصوری در نشست شورای مسکن با اشاره به برگزاری منظم جلسات این شورا افزود: علت اصلی برگزاری جلسات شورای مسکن، تحقق هدف‌گذاری کمی دولت برای ساخت سالانه یک میلیون مسکن در کشور می باشد.

وی ادامه داد: عدم رعایت ضوابط و اصول ساخت و ساز یکی از دغدغه های جدی در استان تهران است که نمونه این امر بلندمرتبه سازی در پردیس و پرند می باشد، این در حالی است که بلندمرتبه سازی بدون در نظر گرفتن پیوست‌های فرهنگی، اجتماعی و زیرساخت های لازم در درازمدت آسیب‌زا می باشد.

استاندار تهران اضافه کرد: تلاش می کنیم با تدابیر ویژه حداقل بخشی از این مشکلات را حل کنیم تا ساخت و ساز ها سامان گیرد، از این رو در طرح های جدید، بلندمرتبه سازی صورت نخواهد گرفت؛ در همین راستا دو هزار متر از اراضی استان تهران تعیین تکلیف شده و مبنای ساخت، واحد های ویلایی است.

منصوری تأکید کرد: در راستای تحقق رویکرد جدید، بخشی از مصوبات و طرح های شورای مسکن استان به این موضوع اختصاص پیدا کرد که نقطه مقابل بلندمرتبه سازی است.

 

  • منبع خبر : پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور