معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت: آیین‌نامه کیفیت و استانداردسازی قطعات لوازم خانگی طی ۱۵ سال گذشته به روز آوری نشده بود؛ ما برای ارتقاء لوازم خانگی این آیین‌نامه را به روزآوری کردیم.

 گویای خبر – به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمدمهدی برادران معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت: تا به امروز با استاندارد‌های ۱۵ سال پیش ،تولیدکننده‌های قطعات لوازم خانگی استانداردسازی می‌کردند.

وی اضافه کرد: جلساتی را با تولیدکننده‌های قطعات لوازم خانگی برگزار کردیم که داوطلبانه به طور موقت اقداماتی را در جهت گارانتی مثل تعویض و خدمات پس از فروش انجام دهند، تولیدکنندگان محصول نهایی مقرر کردند تا زمان ابلاغ آیین نامه، استاندارد‌های سخت تری را اعمال کنند.

وی با اشاره به بند‌های آیین‌نامه جدید گفت: در آیین نامه ۱۵ سال پیش، تعویض‌ها یک ماهه و خدمات گارانتی صرفا یک سال و نیم بود، اما با جلسات مشترکی که با تولیدکنندگان داشتیم هم عدد‌ها و هم کیفیت افزایش می‌یابد.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت اظهار داشت: آیین‌نامه به روز شده آماده ابلاغ وزیر صمت است که بعد از ابلاغ، اعتماد مردم به تولید کنندگان لوازم خانگی را بیشتر می‌کند.

وی در موضوع رضایت مشتری هم گفت: باید تولیدکنندگان در بالاترین سطح قرار گیرند، زیرا که فقط در صورت رضایت مشتری، متقاضیان کالای قاچاق و تولیدات خارجی کمتر خواهد شد.

  • منبع خبر :  خبرگزاری تسنیم