رئیس سازمان بوستان‌های شهر تهران گفت: به هیچ عنوان اجازه قطع هیچ درختی داده نخواهد شد.

گویای خبر – به گزارش پایگاه خبری شهر، مهدی اقراریان در یکصد و چهل و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در خصوص توقف عملیات تخریب بوستان کوهپایه در منطقه یک تهران، اظهار کرد: امروز متأسفانه حکم اعدام ۵۰ اصله درخت در این بوستان صادر شده است و توصیه می‌کنم که مدیران شهری و اعضای شورا و رسانه‌ها پای کار بیایند و حتی حاضریم زنجیره انسانی شکل بگیرد تا اجازه ندهیم که درختان در منطقه‌ای که در محاصره برج‌ها و معماری وحشی است، قطع شوند.

رئیس کمیته نظارت شورا تأکید کرد: تقاضا می‌کنم که دستگاه قضایی در این موضوع وارد شود و مسئله از لحاظ ماهوی مورد بررسی قرار بگیرد؛ اهالی محله معتقد بودند که روابط پشت پرده‌ای وجود دارد و قرار است این بوستان به ساختمان پنج طبقه تبدیل شود.

وی با بیان این که از اعضای شورا می‌خواهم یکپارچه وارد شوند و اجازه ندهند این اتفاق بیفتد، یادآور شد: امیدواریم در این دوره بتوانیم گرهی از مشکلات شهر باز کنیم و در بازدیدهای مستمر از تخلفات در سطح شهر جلوگیری شود.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر این که باید توضیح داده شود که چگونه سند گرفته‌اند، گفت: هیچ یک از قاضیان نمی‌توانند حکم دهند که درختی قطع شود؛ هیچ کسی اجازه صدور چنین حکمی را ندارد و مسائل مرتبط با آن باید رفع شود.

وی افزود: من توقع ندارم نیروی انتظامی از کسی که می‌خواهد درخت قطع کند، حمایت کند و تقاضا می‌کنم فریب این گونه افراد پولدار را نخورند.

مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا نیز تأکید کرد: این اتفاق هفته گذشته رخ داد و رئیس سازمان بوستان‌ها در تماس با رئیس قوه قضاییه، جلوی اجرای حکم را گرفت که جای تقدیر دارد.

وی افزود: اقدامات لازم صورت گرفته و عقبه این پرونده در دادگاه ۱۰ سال زمان برده و با توجه به اعلام شهرداری منطقه یک، آمادگی برای تملک این بوستان از سوی شهرداری وجود دارد و انتظار می‌رفت که شهرداری نیز همکاری لازم را انجام دهد.

علی محمد مختاری رئیس سازمان بوستان‌های شهرداری تهران در این خصوص گفت: ما به محض این که اطلاع پیدا کردیم به محل مراجعه کرده و رئیس اداره فضای سبز را بازخواست کردیم که چرا اجازه تخریب این بوستان را دادند.

وی ادامه داد: بنده به قوه قضاییه اطلاع دادم که کار متوقف شود و ظرف حداکثر نیم ساعت، کار متوقف و به رئیس کلانتری محل دستور داده شد که در این موضوع دخالتی نکند و عملیات بازسازی در دستور کار قرار گرفت.

مختاری تأکید کرد: اگر مالکیت تأیید شود بر اساس قیمت، این فضا تملک خواهد شد؛ حتی شهروندان که در منزل خود درخت کاشته‌اند نمی‎‌توانند آن درخت را قطع کنند و این مجوز را ندارند.

وی با بیان این که ما نمونه چنین وضعی را در دو سال پیش در منطقه سه داشتیم که متوقف شد، گفت: جنوب بهشت مادران نیز حکم قلع درختان را داشت و با بازپرسی که در محل حضور داشت، برخورد لازم از سوی دستگاه قضایی صورت گرفت؛ به هیچ عنوان اجازه قطع هیچ درختی داده نخواهد شد.

  • منبع خبر :  پایگاه خبری شهر