هم‌زمان با هفته دولت بیش از ۱۰۱ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در سراسر کشور با حضور رییس‌جمهور، وزیر راه و شهرسازی و وزیر کشور به بهره‌برداری رسید.

به گزارش گویای خبر به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امروز ۵ شهریورماه با حضور رییس جمهور، وزیر راه و شهرسازی و وزیر کشور و سایر اعضا در جلسه شورای‌عالی مسکن، بیش از ۱۰۱ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در هفته دولت بهره‌برداری شد.

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در این مراسم با اعلام این که احداث و تکمیل واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن یکی از اولویت‌های وزارتخانه در دوره جدید است، گفت: تلاش خواهیم کرد تا با همکاری مناسبی که بین تمامی ارکان دولت وجود دارد و استانداران و مدیران استانی نیز پای کار هستند بتوانیم تا پایان سال تعداد قابل توجهی از پروژه‌های نهضت ملی مسکن و با سرعت بیشتر در سال آینده واحدهای مسکونی را تکمیل کنیم و تحویل مردم بدهیم.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: هم اینک تولید مسکن که یکی از ضرورت‌های کشور، قانون و نیاز مردم است، سرعت مناسبی پیدا کرده و عملکرد استان‌ها نیز مناسب است و می‌تواند به برنامه تولید مسکن دولت سیزدهم جامه عمل بپوشاند.

بذرپاش تصریح کرد: با همین سرعت تلاش خواهیم کرد تا هر سه ماه یکبار و به شکل فصلی افتتاح واحدهای مسکونی نهضت ملی را با حضور رییس‌جمهور در سفرهای استانی انجام بدهیم و بدین طریق طعم شیرین خانه‌دار شدن را به مردم بچشانیم.

وی با تاکید مجدد بر این که وزارت راه و شهرسازی در تلاش است تا در پایان دولت به تعهد خود برای ساخت مسکن جامه عمل بپوشاند، توضیح داد: واحدهای مسکونی افتتاح شده در هفته دولت امسال در حوزه‌های حمایتی با ارایه زمین‌های ۹۹ ساله، در حوزه بافت‌های فرسوده، در حوزه خودمالکی و برخی نیز در حوزه مسکن روستایی است.

بذرپاش یادآور شد: افتتاح‌های امروز به غیر از افتتاح‌ واحدهایی است که در شهرهای جدید تکمیل شده است. پروژه‌های شهرهای جدید در این افتتاح‌ها برنامه ریزی نشده است و به زودی واحدهای تکمیل شده در شهرهای جدید که بیش از ۲۰ هزار واحد است و بخش عمده آن‌ها تکمیل واحدهای باقی‌مانده مسکن مهر است که سال‌ها به سرانجام نرسید، افتتاح خواهند شد.

به گفته وی، واحدهای مسکونی مهری که بیش از ۱۴ سال بلاتکلیف مانده بود با تلاش‌های این دولت در حال تکمیل و واگذاری به مردم است که به زودی رقم قابل توجهی از آن‌ها در شهرهای جدید افتتاح خواهند شد.

گفتنی است در این مراسم، استانداران و مدیران کل راه و شهرسازی سراسر کشور به شکل ویدئوکنفرانسی حضور داشتند و استانداران استان‌های خراسان رضوی، یزد و قزوین به نمایندگی از سایر استان‌ها به تشریح عملکرد خود در بخش مسکن پرداختند.

  • منبع خبر : پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی