مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو از تأمین پایدار داروی پولموزایم «دورناز آلفا» بیماران CF خبر داد و گفت: خوشبختانه این دارو اسفندماه سال گذشته وارد فهرست دارویی کشور شد و از ابتدای امسال در دسترس بیماران قرار دارد.

 گویای خبر – به گزارش وبدا، دکتر محمد پیکان‌پور، مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با بیان این که داروی حیاتی این بیماران جزو اولویت‌های تأمین پایدار قرار گرفته و در دسترس است، گفت: تأمین برخی از داروهایی که طی ماه‌های اخیر با کمبود مقطعی مواجه بودند، در دستور کار قرار گرفته است؛ به عنوان نمونه داروی وراپامیل بیماران قلبی و عروقی با واردات ۲۶ هزار عدد طی هفته گذشته تأمین شده است.

مدیرکل داروی سازمان غذا و دارو با بیان این که آمپول هیدرالازین بیماران قلبی اورژانسی که طی سال گذشته به دلیل مشکلات وارد‌کننده تأمین نشده بود، اظهار کرد: با اقدامات صورت‌گرفته نیاز کل کشور تا پایان سال به این دارو تأمین شده است.

فیبروز سیستیک (به انگلیسی: Cystic Fibrosis) به صورت مخفف (به انگلیسی: CF) یا تارفزونی کیسه‌ای یا سفتی مخاط، نوعی بیماری دگرگشتی (سوخت‌وساز) بدن است که بر اثر آن ترشحات در بخش‌هایی از بدن سفت و چسبنده می‌شوند.

  • منبع خبر : وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی